Dare to be different, Dare to be you

Biceps, Triceps & Abs

God Jul! Här hemma är julförberedelserna i full gång. Idag har jag bakat både saffransskorpor och saffranskakor. Sedan har jag hunnit slå in några klappar, ätit skinka och snart ska granen kläs. Jag är på ett sådant gott julhumör, inte bara för att det är julkänsla här hemma utan jag väntar dessutom på ett stort paket från ett speciellt håll! Men mer om det imorgon.

Mitt i allt som har med julen att göra så åkte jag iväg till Gävle strand och rev av ett ordentligt gympass. Klädd som en snöleopard tränade jag både armarna och magen. Det kändes som att folk hade ätit glosylta till frukost när jag gick förbi, men ibland kan jag bara inte låta bli att vara lite annorlunda än alla andra vanliga svartklädda gymnissar. Idag ville jag vara en snöleopard och då banne mig var jag det också! 

Biceps curls med hantlar – 4 set, 10, 7, 7, 7 reps

Dips – 3 set, 3, 2, 2 reps

Biceps curls i kabelmaskin med rep – 5 set, 5, 5, 5, 5, 5 reps

Tricepspress i kabelmaskin med rakt handtag – 3 set, 15, 15, 12 reps

Biceps curls med två handtag – 3 set, 10, 10, 8 reps

Sen avslutade jag med några övningar för magen också, situps på yogaboll, hängande benlyft och slutligen liggande benlyft med yogaboll.

Ha nu en så fin kväll dagen före doppar dagen, PUSS & KRAM

No Comments Yet
  1. Man fäster gummisnodden på stången, sedan kan man antingen sätta foten eller knät i öglan beroende på hur långt bandet är. Därefter kan man fatta stången på olika sätt, antingen brett eller smal. Du drar upp dig själv och sänker därefter ned dig själv långsamt.

bbb