Motivation

När träningsmotivationen tryter

Godmorgon hjärtan!

I förrgår skulle jag träna benen men motivationen fanns inte. Jag letade överallt men nepp.. Den var bortblåst!

Jag antar att det är en känsla som smyger på de flesta oberoende av vilken sport eller aktivitet man utövar. Gör man något ofta så kommer man då och då känna att det är tråkigt som satan i gatan, annars är man inte mänsklig, eller hur!?

5 olika knep för att hitta tillbaka till glädjen

1. Nytt träningsupplägg, googla fram en ny övning och prova på den eller vad som helst. Just nu är jag beroende, B.E.R.O.E.D.E. av Sarahs Day på youtube. Bara att se en del av ett klipp få mig på rätt spår och motivationen är tillbaka.

2. Köp en ”nyttigefterätt” eller någon annan sorts liten belöning som får dig att genomföra passet. Det kan vara en chokladbit, smoothie eller eventuellt en fruksallad (ex. äpple, sharonfrukt, kokos och kiwi.)

3. Ta på dig en ny kombination av de gamla träningskläderna.

4. Visualisera träningspasset i ditt huvud innan du genomför det! Bara du tänker på vilka övningar du ska göra och det faktum att du kommer klara av det för dig hästlängder fram mot målet!

5. Nyckeln är att ha en bra variation och introducera nya element, men ibland måste man helt enkelt tvinga sig själv. Ett genomfört träningspass är ett genomfört träningspass och så enkel är matematiken, du kommer aldrig ångra dig efteråt.

Ha en fin dag, PUSS & KRAM
No Comments Yet
  1. Det är verkligen sant att man tappar motivationen ibland. Jag känner dock att det är lättare att hålla i motivationen när man lyckats hålla igång ett tag, men i början är det nästan bara att tvinga sig själv (i alla fall för mig). <3

  2. Hej fina du! Härlig blogg 😊
    Nu har jag dragit igång en ny ”veckan blogg tävling” med en liten tvist, jag kommer att utse en vinnare som får synas på min blogg bland 2000 besökare! Dessutom kommer jag att publicera bilder från vinnarens blogg och skriva vad jag tyckte bäst om samt ge lite tips. Var gärna med! Kram

bbb