4 Steg till dina träningsmål

Hur ska man hålla träningsmotivationen vid liv även fast dagarna blir kallare och mörkare?

Här kommer mina 4 tips på hur man kommer igång med träningen och tillslut når sina mål.

1. Delmål

Alla har vi nog stora mål som känns ouppnåeliga eftersom de är just det STORA! Därför kan man behöva mindre mål som har tätare mellan målstolparna. Delmålen kan handla om allt möjligt, var kreativ och komihåg att all träning är individuell samt att du ska bara jämföra dig med dig själv! Exempel på delmål:

– Kan jag klara mig utan sötsaker till på söndag?

– Ta ett till kilo i benpress vid nästa benpass!

– Äta det där supernyttiga superäckliga vitaminerna i en hel vecka!

– Kunna springa i 5 extra minuter!

Även fast målen är små så är de verklighetstrogna emot ens förutsättningar, och det är nyckeln till framgång enligt mig. Sträva alltid efter att kunna komma steget längre även fast det handlar om myrsteg.

2. Nya Övningar

Ofta när jag tränar märker jag att jag faller tillbaka på samma gamla övningar, visst det kan vara kul att se sin utveckling i en och samma övning, men det kan snabbt bli tråkigt. Direkt när jag känner att tristessen kommer så provar jag någon annan övning. Antingen någon övning som jag inte har kört på länge eller så utmanar jag mig lite extra och provar något nytt.

3. Progress? Enjoy!

Njut av dina framsteg. Träningsresan är som sagt individuell och om du håller dig till de ramar som du har satt upp så kommer du se resultat. Var stolt över dina resultat, det kommer boosta ditt självförtroende och ditt driv till att fortsätta kämpa.

4. Få inspiration av andra

Sociala medier svämmas över av människor som är i form och förhoppningsvis också hälsosamma, men hitta dom som du får kraft och driv ifrån. De instagramkonton som jag blir motiverad just nu av är följande:

@ Linnjacobsson @ Linnlowes @Fitnessjulia

Glöm inte att följa mig också, @Belliblonkan

PUSS & KRAM

No Comments Yet