6 punket på den Ultimata ”komma igång med träningen”-cheklistan

1. Du.. DU måste själv ha bestämt dig, ingen annan kommer någonsin kunna hjälpa dig om du inte är villiga att göra förändringar i dit liv. Ansvaret ligger hos dig!

2. Kost och träning hör ihop som nyckel och lås. Börja med att gå igenom köksskåpen hemma. Rensa ut allt onyttigt och släng det! Egentligen är jag helt emot att slänga saker i onödan, men jag tycker att det är ännu mer onödigt om den dåliga kosten ska komma in i din kropp och föra dig ännu längre bort ifrån din målgång, eller vad tycker du!?

3. Visualisera din vinst! Bara genom att tänka att du redan har klarat av en sak gör att du kommer närmare att verkligen lyckas med det.

4. Lägg upp en plan. Tänk långsiktigt och ha i åtanke att du ska skapa en livsstil, ditt liv ska inte handla om Quick fix’es och perioder av olika dieter. Förändra istället en sak i taget och skapa ett hälsosamt liv till din kropp och knopp.

5. Sätt upp milstolpar! Jag brukar ha tiodagars utmaningar till mig själv. Under tiodagar ska jag röra på mig och äta den kost som känns bra och hälsosam för mig. Det behöver inte nödvändigtvis vara tio dagar i rad, men under ett så tätt tidsspann som möjligt. När alla rutorna är förkryssade kan jag se tillbaka på tiden som passerat, njuta av min vinst och utvärdera vad som kan gå bättre nästa gång.

​6. Träningen! Det är alltid svårt att säga hur en annan person ska träna utan att veta vart den står i dagsläget osv. Vem du än är och hur du än tränar tycker jag generellt att en bra start är att försöka hinna med 30 minuters rörelse varje dag. Många tror att två/tre tunga pass ter vecka räcker för en sund kropp, men icke! Vi är mer stillasittande än vad man lätt tror. För att motverka detta det jag min träning som två begrepp fysisk aktivitet och motion. Jag gymmar = Fysisk aktivitet och jag motionerar = 30 minuter varje dag. Båda är minst lika viktiga för att ha upprätthålla en frisk kropp.

No Comments Yet

Comments are closed

bbb