1650 kcal

Att komma i form både ser olika ut och betyder olika saker för olika människor. Mitt mål inför sommaren stämmer nog överräns med majoriteten av befolkningen, att slimma till sig lite. Att banta efter någon konstig diet är inte min melodi, men jag gillar att ha koll på vad jag stoppar i mig. Därav väljer jag att räkna kalorier! Det det ger mig en snabb överblick på hur mycket energi som kommer in i kroppen jämfört med hur mycket som används.

Planen är att räkna kcal varannan vecka. Detta ger mig en härlig balans mellan att ha 100% kontroll och friheten att äta ”vad jag vill”. Att alltid ligga på ett kcal underskott samtidigt som man tränar hårt gör att kroppen utsätts för en enorm stress, och därför tror jag att min kropp kommer må bäst av denna balans. Under de ”räknande veckorna” kommer nivån ligga på ca 1600 kcal och de andra veckorna kommer jag antagligen hamna på 2000 kcal. Då kommer jag äta samma hälsosamma kost men intaget av exempelvis nötter, avokado och kolhydrater i allmänhet kommer vara större.

Igår bestod min kost av:

Frukost – Två smörgåsar, råggröt toppad med drottningssylt, kiwi och jordnötssmör.

Mellanmål – Äpple

Lunch – Linssoppa med korv

Mellanmål efter träningen – Tre riskakor, keso och nötter

Middag – En torskfilé, bladspenat, en skiva rågbröd och äggvitor

No Comments Yet
bbb