Lucka nr. 19 Nå beachformen

SOMMAREN 2014

Godmorgon!

Tiden går oftast fortare än vad man kan kunna tro och plötsligt är det sommar och bikinin ska på! Därför finns det ingen tid att spilla. Jag vill dela med mig av mina bästa tips för en hälsosam kroppsförändring.

Innan vi går in på detaljerna vill jag att man ska inse att man måste vara realistisk med sina mål. Dessutom ska man veta att en viktminskning eller muskelökning kräver mycket konsekvent arbete, man måste hela tiden sträva efter sitt mål.

1. Först och främst kosten! Ta reda på hur mycket du stoppar i dig och hur mycket du borde stoppa i dig. Du kan enkelt beräkna din ungefärliga energiförbrukning på olika ställen på nätet. Därefter kan du antingen räkan dina kcal för hand eller använda någon sorts app. Jag har använt Lifesum.

Man behöver inte räkan kcal hela dieten, men det är väldigt bra att få en grundlig förståelse för hur många kcal alla livsmedel innehåller och vilka osynliga bovar som finns i din vardag. När du väl har fått en överblick över ditt dagliga intag så kan du dra av 300-500 kcal varje dag.

2. Lär dig skilja på emotionell hunger och fysiologisk hunger! Att ligga på ett konstant kcal underskott kommer speciellt i början göra dig hungrigare än vanligt eftersom kroppen inte har vant sig. Lyssna då på kroppen och försök sålla bland känslorna.

3. Styrketräning. Gårdagens lucka handlade om hur styrketräning hänger ihop med fettförbränning, kolla in den för mer tips!

Lycka till!
No Comments Yet
bbb