Vänta på FEL flygplats i Cypern

Sista dagen = Bad och sol
Promenad ned till hamnen för en mocka + mandelglass toppad med valnötter
Hemfärd

Igår kom vi hem från Cypern, men hemresan började redan i lördags, och för att vara helt ärlig känner jag mig fortfarande trött efter det hela.

Lör 18:00 – Utchekning från hotellet

18:40 – Buss från hamnen till Pafos flygplats

19:15 – Framme på flygplatsen i Pafos

Fel flygplats i fem timmar

Innan vi åkte hade vi fått hjälp både på hotellet och bland personalen på bussbolaget i hamnen för att veta vilka bussar vi kunde ta och när de gick. Bussen från hamnen rullade in på Pafos flygplats och därifrån skulle vi ta en annan buss till Larnackas flygplats. Bussen skulle gå kl. 20:00, men när vi kom fram hade den redan åkt.

Vi ringde samtal till bussbolaget, pratade med dom vid servicedisken på flygplatsen, men det fanns inget annat att göra än att vänta på nästa buss. Nästa buss gick först fem timmar senare..

Mer action, mer magsår, mer obegripligt

19:15 – Kortspel, plugg och fika

00:15 – Bussen till…..

Eftersom det redan hade blivit fel en gång var vi väldigt noggranna med att dubbel och trippel kolla all information. När går bussen, vert går den ifrån, vart ankommer den, kan man köpa biljetter ombord.. osv… 00:15 minibussen rullar in till flygplatsen. Vi gjorde oss redo för att köpa biljetter. ”we only take cash” = FAN. Jag springer in på flygplatsen igen och hittar den enda ATM som fanns, självfallet trasig = FAN.

Trots detta får vi åka med. Bussföraren tillåter oss att ta ut pengar längs vägen, men informerar då att bussen inte kommer åka till Larnackas flygplats. Oron steg upp över öronen! Det var den information som självklart var viktigast av all, och vi hade dubbelkollat med alla att det var en direktbuss mellan flygplatserna. Men nej, istället skulle han stanna längs vägen och vi skulle få ta en redan betalad taxi återstoden av vägen. Jag fattar fortfarande inte varför han ändrade slutdestination mitt under färden.

ca 02:00 – framme på Larnackas flygplats

03:00 – Inchekning

Sön 05:00 – Planet lyfter till Riga

09:15 – Framme i Riga och dags för frukost

Från kl. 90 – 15 var det mellanlandning i Riga. Trötta och livlösa drev vi runt ett tag innan vi slog oss ned med frukost och snacks för några rundor av kortspel. Efter dumplings till lunch passade jag på att plugga en smula, och innan vi visste ordet av kar det dags.

14:50 – Flyg från Riga till Arlanda

SVERIGE! Woohoo, vi lyckades!

Bytet från palmer och sol till snö och kyla kändes lite hårt, men är det April väder så är det! Förhoppningsvis blir det bättre väder idag och att jag snart piggnar till. Ha en fin måndag, PUSS & KRAM