Tips för stressade morgnar.

Vissa morgnar önskar säker många av er att det stod en nyttig och mättande frukost färdig i kylskåpet. Den här frukosten kan du faktiskt förbereda kvällen innan och på så sätt spara lite tid en stressig morgon.

Vissa morgnar önskar säker många av er att det stod en nyttig och mättande frukost färdig i kylskåpet. Den här frukosten kan du faktiskt förbereda kvällen innan och på så sätt spara lite tid en stressig morgon. Dessutom går den alldeles utmärkt att ta med och äta senare för dem som har svårt att äta tidigt på morgonen eller så passar den också perfekt som ett nyttigt mellanmål, i stället för fikabrödet på jobbet eller i skolan.

Så här gör du:

  • Häll ca 1,5 dl fiberhavregryn i en burk med lock
  • Blanda i 1,5 dl lätt yoghurt naturell eller om du vill ha den fetare tar du turkisk/grekisk yoghurt
  • Häll i 1 dl valfri mjölksort (jag tog havremjölk)
  • 1 msk chiafrön (finns i hälsokostbutik eller numera oftast i vanlig matbutik också)
  • Om du vill kan du lägga i lite bär (jag valde ekologiska hallon)
  • Blanda runt allt ordentligt, sätt på locket och ställ in i kylen över natten.

På morgonen är det bara att toppa med lite frukt eller bär efter säsong, just nu passar plommon och äpple utmärkt, rostade kokosflingor, hampafrön, nötter eller bara äta den som den är. Supergott.

IMG_2401

IMG_2406

IMG_2410

IMG_2437

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer