Frukost – dagens viktigaste mål

Hoppa inte över frukosten, det är faktiskt dagens viktigaste mål och bör utgöra 25% av dagens hela energiintag. Studier visar att frukostätare generellt väger mindre än de som hoppar över frukosten. Med en bra start håller du blodsockret på en jämn nivå som gör att du klarar dig fram till lunch utan sötsug,huvudvärk eller hunger dessutom presterar man bättre om man har ätit en bra frukost.

Hoppa inte över frukosten, det är faktiskt dagens viktigaste mål och bör utgöra 25% av dagens hela energiintag. Studier visar att frukostätare generellt väger mindre än de som hoppar över frukosten. Med en bra start håller du blodsockret på en jämn nivå som gör att du klarar dig fram till lunch utan sötsug,huvudvärk eller hunger dessutom presterar man bättre om man har ätit en bra frukost.

Det behöver inte ta särskilt lång tid att göra iordning frukost. På bilden har jag blandat kvarg med lite keso och lagt i lite frukt och bär. Du tar självklart dina favoriter och gillar man inte kvarg funkar det lika bra med yoghurt naturell. Gör det inte så svårt för dig.

Önskar er en riktigt bra start på veckan.

sites/default/files/IMG_3983.JPG

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer