Backupplaner

Inatt hade jag så svårt att somna. Vet inte varför men kände mig rastlös liksom så jag somnade inte förrän vid ett kanske. Det tar ju inte lederna någon som helst hänsyn till, så halvfyra tyckte de att jag hade sovit klart. Vaknade av molande värk i hela ryggen, stela och smärtsamma axlar och känslan av att det var tungt att andas, som att bröstkorgen var för tajt. Försökte stretcha ut på något sätt men smärtan i bröstet övergick till en huggande smärta. Inflammationer är ingen picknick alltså. Isåfall en picknick med starka vindar och ösregn. Och dålig mat. 

Inatt hade jag så svårt att somna. Vet inte varför men kände mig rastlös liksom så jag somnade inte förrän vid ett kanske. Det tar ju inte lederna någon som helst hänsyn till, så halvfyra tyckte de att jag hade sovit klart. Vaknade av molande värk i hela ryggen, stela och smärtsamma axlar och känslan av att det var tungt att andas, som att bröstkorgen var för tajt. Försökte stretcha ut på något sätt men smärtan i bröstet övergick till en huggande smärta. Inflammationer är ingen picknick alltså. Isåfall en picknick med starka vindar och ösregn. Och dålig mat. 

När jag får så här ont blir jag alltid extra taggad att träna. Det är som att man glömmer lite att man har sjukdomen under bra perioder, sen gör den sig påmind och då börjar “boot camp” igen. Alldeles strax ska jag lägga mig på yogamattan och köra igenom ett yogaprogram. Sen kommer jag sätta mig och försöka planera in träning för resten av veckan, med backupplaner. Jag har inte planerat med backupplaner tidigare, och förstår inte varför jag inte har gjort det ändå. Säg till exempel att jag planerar in löpträning på torsdag. Men så kanske jag får skitont i höfterna då och löpträning känns inte optimalt. Jag har lite svårt ibland för när planer inte riktigt går i lås och då händer det att jag inte gör någonting istället. Men om jag har planerat in att om löpning inte går, då kör jag en kvart yoga och går en kort promenad istället – då har jag ju en planering jag kan följa! Och så slipper jag bli sur för att det inte går som jag planerat 😛 Backupplaner kan ju fungera om det är annat i ens liv som måste anpassas dag för dag egentligen. Jag kanske mår jättebra på torsdag och kan löpträna, men det kanske händer något oförutsett som gör att den planen inte håller. Ingen fara, då har jag en reserv! 

Hoppas ni får en bra start på veckan! Jag ska sätta mig på tåget efter lunch för att åka och hälsa på min familj 🙂 

sites/default/files/IMG_9685.PNG

Använder en yogaapp som heter “Yoga studio”. De har hur många olika klasser som helst och instruktionern är enkla och tydliga. 

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer