Träning Genom Livet

Utomhusträning – tillåt dig också att andas, se och lyssna till naturen.

Hej, allt väl? Vi njuter också av fantastiskt väder här nere i Österrike, och nu passar vi på att få lite km i våra cykelben. Men oj, var visst fortfarande trött i kroppen efter långpasset i söndags men tillräckligt pigg för att ändå köra vår standardrunda; Flachauwinkl tur och retur. En runda på dryg 28 km och med en höjdskillnad på 369 m.

Idag blev det med en medelpuls på 120. Märkte direkt vi satte oss på cyklarna att det skulle bli tungt idag, både ont i rumpan och lite kraft i benen. Men sa till maken att han kunde köra på så fick han invänta mig på våra standardpausplatser. Och så körde jag i mitt tempo. Skönt! Perfekt!

Kunde helt plötsligt njuta av ljudet från ån som vi cyklar bredvid, höra tuppen gala (ja inte bara på morgonen tydligen), lyfta blicken och se på alla snöklädda bergstoppar, se när bonden fixar med staketen, se de små djuren som gick över vägen och känna doften av naturen. Och känna sommarljumma vindar i ansiktet.

Och visst glömmer vi väl bort lite till mans att njuta av naturen när vi är ute och rör på oss? Är man en glad amatör så borde det ju vara lag på att man måste njuta, och inte bara jaga tid och km. Eller är det kanske bara jag som är lite fixerad vid prestation? Nej, det tror jag inte…

Och är så glad att jag idag lyfte blicken, började djupandas och bara lyssnade till naturen. Och samtidigt få till ett fantastsiskt cykelpass blev det också! Kram Catharina

2 kommentarer
  1. Som bästa mindfulness-knepet ju:
    Där tipsar vi våra deltagare att i ett par stunder om dagen notera/undersöka
    3 saker du ser
    3 saker du hör
    3 saker du känner

    Som ett enkelt sätt att komma tillbaka till här och nu. Istället för att vara i då-tid eller fram-tid.

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras