Snabba måndagsträningen

I går kom jag hem väldigt sent. Satt på jobbet en timme extra, hade oflyt med pendeltågstajmingen och testade en ny väg hem medan jag spelade Wordfeud. Gick åt fel håll tydligen, längs vattnet. Och hade maximalt antal matcher igång hela tiden  riktigt kul. Däremot kände jag att det var lite väl våghalsigt att skärmkollandes gå på okänd brygga utan räcke i mörkret…

I går kom jag hem väldigt sent. Satt på jobbet en timme extra, hade oflyt med pendeltågstajmingen och testade en ny väg hem medan jag spelade Wordfeud. Gick åt fel håll tydligen, längs vattnet. Och hade maximalt antal matcher igång hela tiden  riktigt kul. Däremot kände jag att det var lite väl våghalsigt att skärmkollandes gå på okänd brygga utan räcke i mörkret…

Har en utmärkt friidrottsarena precis utanför fönstret i Lönnebergaparken, Annedal. Joggade fem varv åt varje håll, #7-9 snabbare än de andra. Snubblade nästan på ett gäng hundar som var ute och spatserade. Vid hemkomst efter den lilla löpturen blev det styrketräning:

Jägarvila. Försök få till en minut! Och ta hela varvet tre gånger. Bättre att ta stöd av händerna än att inte köra alls.

Armhävningar, egentligen på knä. Gör så många du kan tills det inte går längre.

Pistol squats. Riktigt dålig på dessa, just nu. Kommer ni ner utan att ta stöd av en krukväxt?

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer