Effektivt träningspass på 10 minuter

Var tar tiden vägen?! Det är mindre än två veckor till Tough Viking. Ska jag vara ärlig (vilket jag såklart alltid är, hehe) så känner jag mig inte direkt i form. Tänker inte gå in på anledningarna till det, i stället lägger jag fokus på att bara gilla läget och köra på!

 

I går blev det ett pass vid min brors box i Nynäs. Det perfekta väderet med sol gjorde att vi plockade ut vikterna. Underbart att kombinera nytta med nöje — sola och träna! Jag körde först marklyft och clean and jerk, därefter en wod som kallas Helen, vilken går till så här:

 

Var tar tiden vägen?! Det är mindre än två veckor till Tough Viking. Ska jag vara ärlig (vilket jag såklart alltid är, hehe) så känner jag mig inte direkt i form. Tänker inte gå in på anledningarna till det, i stället lägger jag fokus på att bara gilla läget och köra på!

 

I går blev det ett pass vid min brors box i Nynäs. Det perfekta väderet med sol gjorde att vi plockade ut vikterna. Underbart att kombinera nytta med nöje — sola och träna! Jag körde först marklyft och clean and jerk, därefter en wod som kallas Helen, vilken går till så här:

 

3 rundor på snabbast möjliga tid (brukar ta runt 10 min för oss dödliga):

400 m löpning

21 kettlebell svingar (över huvudet)

12 pull ups

 

Gör så här:

Börja med löpning, därefter kör du 21 svingar och sedan direkt 12 pull ups. När du gjort ett varv påbörjar du nästa varv direkt. Vila gör du efter tre varv.

 

Riktigt bra och svettigt träningspass som går snabbt att göra. Kan du inte utföra pull ups kan du skala ner övningen och använda gummiband som support alt. köra ringrodd. Kör hårt, det tänker jag göra. Ah, i solstolen åtminstone 😉

 sites/default/files/IMG_20160502_164049.JPG

sites/default/files/IMG_20160502_164030.JPG

 

/Hanna

 

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer