Tiden tickar

När det går bra, går det bra.

Jag tyckte ingenting hände med min löpning, jag rörde mig inte nånstans gällande tiden utan stod mest stilla. Men då jag av olika anledningar behövde ta en runda vid 11-tiden i lördags, skedde nånting.

Jag kapade min tid med en hel minut per kilometer jämfört med morgonen. Personligen kändes det som att det gick väldigt långsamt, men nånting hände. Hade jag helt enkelt mer energi senare, var jag ingen morgonlöpare? Min värld skakade i sin grund. Så mycket för 5AM-klubben vars rutiner började sätta sig.

När det går bra, går det bra.

Jag tyckte ingenting hände med min löpning, jag rörde mig inte nånstans gällande tiden utan stod mest stilla. Men då jag av olika anledningar behövde ta en runda vid 11-tiden i lördags, skedde nånting.

Jag kapade min tid med en hel minut per kilometer jämfört med morgonen. Personligen kändes det som att det gick väldigt långsamt, men nånting hände. Hade jag helt enkelt mer energi senare, var jag ingen morgonlöpare? Min värld skakade i sin grund. Så mycket för 5AM-klubben vars rutiner började sätta sig.

Jag har tidigare nämnt att man måste orka distansen först, och sedan får man hantera hindren. Det blir ju lite kontraproduktivt att inte orka springa de 10 km, så mitt fokus är att få en schysst tid på 10 km medan den övriga träningen fokuserar på hindren (och burpees).
Efter att ha experimenterat lite så är det troligast att jag skall försöka springa efter frukost och dagislämning. Jag har en extra växel då, och det är den jag vill åt till Tough Viking.

sites/default/files/runners-752493_640_0.jpg

När det gäller övrig träning så är det olika spontanövningar ute och sen ren muskel- och smidighet på Fightness i Malmö som gäller. Jag behöver få in lite mer muskeltimmar om detta ska gå, så gymet där kommer bidra. Det hänger också ett klätterrep, som skall besegras.

Jag spenderar en del tid med att kolla in bloggar och artiklar om förberedelser, och försöker hitta de gemensamma nämnarna så man har något att gå efter. Det ger en hel del.

Det närmar sig, och nu måste vi hitta en ytterligare växel så det är dags att börja pusha.

Det kommer bli många ömma muskler efter denna veckan.

/Andreas

 

********************
Andreas resa mot Tough Viking sponsras av MyProtein, Skinz och Sony.

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer