Planering

Som rubriken tyder på så är planering A och O för mig. Söndagar är en perfekt dag att sitta och planera och lägga upp kommande veckas träningsschema. Träningspassen blir så mycket bättre när de är planerade och genomtänkta.

Jag använder mig av anteckningsappen OneNote där jag skriver ner mina pass som jag ska köra under veckan. Jag skriver vilka övningar jag ska köra, antalet reps och vikt. Samt om det är någon löpning eller tilläggsövningar som jag ska göra. Sedan har jag ett mer detaljerat löpschema som jag har fått av min löpguru till pt.

Som rubriken tyder på så är planering A och O för mig. Söndagar är en perfekt dag att sitta och planera och lägga upp kommande veckas träningsschema. Träningspassen blir så mycket bättre när de är planerade och genomtänkta.

Jag använder mig av anteckningsappen OneNote där jag skriver ner mina pass som jag ska köra under veckan. Jag skriver vilka övningar jag ska köra, antalet reps och vikt. Samt om det är någon löpning eller tilläggsövningar som jag ska göra. Sedan har jag ett mer detaljerat löpschema som jag har fått av min löpguru till pt.

Jag sammanfattar även träningen för veckan som har gått. Det är ett bra mått för att se hur man utvecklas och det är smidigt att kunna gå tillbaka och se vad man har tränat. Jag skriver ner små kommentarer och anteckningar under träningspassen och sedan skriver jag ihop detta varje söndag. 🙂

Men det är ju också vikitgt att känna efter hur kroppen känns, ibland är kroppen inte pigg att utföra passet som står på schemat och då tycker jag man ska lyssna på kroppen och köra det kroppen känner för 🙂

sites/default/files/Screenshot_2016-03-20-16-10-21.png

Har ni några tips på bra appar som ni använder för planering? 🙂

/Maria

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer