Proteinrika frallor

 

När vädret inte tillåter att sola och bada kan man passa på att baka lite nyttiga frallor!  

 

När vädret inte tillåter att sola och bada kan man passa på att baka lite nyttiga frallor!  


Efter en hektisk period med C-uppsats, examen och jobb har jag nu äntligen återhämtat mig efter en liten krasch.

Var kronsikt trött förra veckan! Var helt matt och slut och ville bara ligga i soffan och kolla på serier och äta. Vilket jag typ gjorde, efter och emellan lite PT-kunder, instruktörsjobb och träning. Det skönaste var att jag inte blev uppstressad av detta. Jag tillät mig att krascha, vara utmattad och trött utan att få ångest och panik. För tackvare det fick jag fylla på mina energidepåer och är återigen fulld med energi. Jag är nu redo för sommarens utmaningar, bloggande, träningspass, jobb m.m. 

 

 

Idag hade jag relativt mycket energi men när vädret inte tillät att sola, bada och spela beachvolleyboll passade jag på att vara produktiv inne och bakade lite. 

 

sites/default/files/fullsizerender_15_5558f1492a6b22294738ff70_2.jpg


Nyttiga och proteinrika frallor

6-7 st


– 2 dl Havregryn

 – 1 dl Granhamsmjöl

– 60 g Proteinpulver (jag använde mig av bakprotein)

– 2 Ägg

– 140 g Lätt kvarg

– 3 tsk linfrön (hela)

– En nypa salt

 – Brödkryddor om så tycks

 

Blanda ihop alla torra ingredienser i en bunke, tillsätt och rör i äggen och kvargen. Smeten kommer bli väldigt kladdig. Klicka ut önskad storlek på frallorna och grädda i ugnen på 175 grader 10-15 minuter.

 

 

 

Enkla, snabba och goda!

 Perfekt att göra till frukosten i helgen eller en regnig och grå dag.

sites/default/files/fullsizerender_9_5558f0a7ddf2b342cf59b762_0.jpg

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer