Gofrukost och återhämtning

Bästa och godaste starten på helgen med min bättre hälft och hotellfrukost efter en hektiskt vecka.

Bästa och godaste starten på helgen med min bättre hälft och hotellfrukost efter en hektiskt vecka.

Frukost är det bästa och godaste målet på dagen, enligt mig. Speciellt när man inte har någon tid att passa, man kan bara sitta i lugn och ro, titta på nyhetsmorgon exempelvis, inte tänka och bara njuta och ta det lugnt. Älskar att sitta 1-2 timmar vid frukostbordet och småplocka lite allt eftersom. Därför känns hotellfrukost jätte lyxigt för mig, frukosten är redan framdukad och jag kan bara sitta ner, ta det lugnt och andas. Exakt det jag behövde efter en hektiskt vecka.

 

sites/default/files/FullSizeRender-5_1.jpgBara första rundan ;D 


Igår var jag helt slut i både kropp och knopp efter denna veckan då det vart många saker som har behövts bockats av på listan, tidiga morgonar, många gruppträninasklasser att hålla, samt min egna träning. Är van att träna mycket, håll pass och även ta hand om min egna träning. Men igår kväll var något utöver det vanlig, var helt matt i kroppen och huvudvärken var mitt sällskap i sängen framför en film. 


Är verkligen inte van att gå runt och vara lite smånervös och spänd. Har haft mina första PT-kunder på mitt nya jobb den här veckan, därav mina spänningar i kroppen och nervositet. Har haft lite prestationsångest pga av höga krav på mig själv. Man vill prestera och visa att man kan det man är utbildad till samt ge kunderna det de vill ha, ett bra och roligt träningspass. Man vill leverera något som de har betalar för. 

 

sites/default/files/FullSizeRender-4.jpgUtsikten till jobbet på morgonkvisten 6:30 


Som jag skrev tidigare i veckan är det alltid bra att våga utmana sig själv, att ta det där steget till förändringar. Jag gjorde det, jag vågade tillslut kliva ur min comfortzone. Det kan vara lite obekvämt i början. Man är nervös, man vet inte riktigt vad som ska hända eller vad som förväntas av en. Men det kommer bli bättre, det kommer bli bra. Ge det bara lite tid och tro på dig själv. 


Dock är det viktigt att lyssna på kroppen, våga vila, varva ner och återhämta sig. Det är min stora dåliga sida. Jag är sämst på att vila! Kan ta en snabb powernapp på eftermiddagen för att få tillbaka lite energi till ett kommande gympass eller instruktörspass. Men vila ifrån träningen helt och hållet är jag katastrofdåligt på. Så det är min stora utmaning, att lyssna på kroppen och att inse att det är ok att vila och att inte träna varje dag. Jag vet ju att kroppen behöver tid till att återhämta sig, annars bryter man bara ner den och den får aldrig tid till att bli stake och bättre. 


Så det är det jag ska göra idag. Varva ner och återhämta mig. Ska fortsätta äta min fantastiskt goda frukost, stänga ner datorn och bara vara idag, njuta och go with the flow. 


Ha en fantastisk lördag och hoppas att ni också har fått njuta av en lång gofrukost! 

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer