Res dig i form

PÅ GYMMET: Tre bra benövningar

Jag beundrar mitt svettiga fejs efter passet med min PT Lucy 🙂

Jag har tränat med en PT för första gången i mitt liv EVER! Hon heter Lucy och finns bland annat att hitta på House Of Shapes. Vi körde en pass med fokus på ben, stark bål och balans. Jag har aldrig gjort knäböj med tunga vikter förut och det var en stor utmaning för mig. Shit vad det svajade!! Jag kommer verkligen att öva på dessa tre övningar för jag vill så gärna bli bättre och se resultat i kroppens stabilitet 🙂

Gör dessa övningar 5 x 5 set.

Knäböj: 3 x 5.

Knäböj.

Hederliga knäböj så djupt det går med sträckt rygg. Stark bål! Jag körde med vikter och det är första gången jag kör så här tungt. Lucy peppade mig till max! Kör ett set, vila sedan 10 sekunder och kör nästa.

Utfall: 5 x 5.

Utfall.

Lång kliv fram, stå kvar och gör fem böj per ben innan skifte (ha en vikt på nacken). Spänn bålen och rak rygg! Börja lätt, om en stång känns tung kör utan och sedan addera med tiden. Kör ett set (5 böj per ben), vila sedan 10 sekunder och kör nästa.

Knäböj ryck: 5 x 5.

Knäböj ryck.

Man gör knäböj med sträckta armar och vikt över huvudet. Målet är att kunna komma långt ner i squaten och känns sig stabil. Ha stark bål här. Jag ser fram emot att kunna addera vikter på den här stången och känna mig ännu stabilare (svajade en hel del haha). Kör ett set, vila sedan 10 sekunder och kör nästa.

Jag har nog aldrig varit så här taggad på att träna! Stort tack till Lucy som är SÅ grym. Hon har tidigare boxat på proffsnivå, dansar och är personlig tränare. Maila henne på: Lucy@wildheart.se.

Kom till House Of Shapes och träna med mig om ni bor i Stockholm vetja!

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras