Dubbelt Så Stark! - En Stark Själ I En Stark Kropp

Melonslush-tider igen!

Idag fick det bli ett löppass i mitt tempo. Jag kände att jag behövde få köra ”bara på känsla” idag. Helt på känsla. Och förutom det, så passade jag på att ”kasta tröjan” för första gången på ett utomhuslöppass denna säsong. Vilken känsla!

Det är något speciellt med att springa i ”bar” överkropp. Ja, så bar den nu kan bli utan att det blir obekvämt. Det känns så befriande när huden på magen liksom fladdrar i vinden! 🙂

Väl hemkommen så fick det bli en favorit i repris – vattenmelon! Alltså, det finns få saker som är mer sommar för mig än just vattenmelon! Och det är så sjukt uppfriskande och läskande! Förutom att äta den ”som den är” så brukar jag ju såhär års göra min älskade melonslush! Har du missat receptet eller glömt bort? Här kommer det igen!

Melonslush

Du behöver:
1) Färsk vattenmelon, utan skal men kärnorna kan gott vara kvar – ingen idé att lägga ner arbete på att ta bort dem.
2) Skär fruktköttet i kuber och frys in i en plastpåsar. Jag brukar räkna med att ha cirka 150 gram per påse.
3) När bitarna fryst helt – mixa dem tillsammans med valfri vätska (ex. kolsyrat vatten, vanligt vatten) för att få önskad konsistens. Börja med lite vätska och öka sedan på försiktigt vartefter. Tänk på att ”vattenmelonisen” kommer smälta  vartefter och bilda mer vätska.
4) Häll upp på glas och njut med sugrör och/eller sked!

 

Imorgon ska det bli ännu varmare och finare än idag. Gissa om jag kommer ha frysen preppad med vattenmelon så att jag kan belöna mig med en sån här goding när jag kommit tillbaka från mitt långpass!? Imorgon är det ju revanch på onsdagens ”misslyckade” långpass. Med 15 underbara kilometer följt av 4 st 12 minuters tröskelintervaller. SATAN vad kul det ska bli!

Njut av en underbar lördag!

 

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras