Träna För Livet

Framgång och framtida långpass

Jag körde ett 50min löppass i Söndags. Det gick väldigt bra! Jag ökade mitt grundtempo “zlatanjoggen” med 0,5 km/h och det kändes bra i vänster höft. #Framgång! Jag var sugen på att höja med 0,5 till, men sen tänkte jag skynda långsamt. Hellre att jag får göra det nästa vecka eller veckan därpå än att jag går för fort framåt och drar på mig en “skada”.

När jag sprang där började jag tänka på en Instagram post från härliga Anna Lissjanis. Hon ställde frågan vad är mest utmanande med längre löppass. Den fysiska utmaningen att jobba länge med kroppen, det mentala, rastlösheten och vara ensam med tankarna?

För mig så är oftast de första 10 minuterna jobbigast, därefter brukar mina tankar studsa iväg på annat. Det är en sak som jag uppskattar mest med löpningen. Det blir ett sätt att stanna upp och lyssna inåt. Eller ta mig tid att fundera på olika saker, hitta lösningar och planera framåt. Oftast så har jag fått de bästa idéerna när jag varit ute och sprungit. Det känns som att min hjärna fungerar bättre.

Nu är inte mina Långpass på 2 timmar än, då blir det nog en större fråga. Jag tänker att jag kommer haka på någon löpgrupp till våren som jag kan köra långpass med. Eller springa med en kompis. Jag tycker promenader och löppass är ett väldigt bra sätt att umgås på. Snacka om att förena nytta med nöje!

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras