Träna För Livet

Bevisa det för dig själv med små framgångar

Igår tog jag mig till gymmet, jag var inte jättesugen om jag ska vara helt ärlig. Det är sällan det händer då jag (som ni kanske märker) redan har vanan/behovet att gå till gymmet eller göra något aktivt varje dag. Men just igår skulle jag gå dit själv för att riva av ett längre löppass. Min telefon hade dåligt batteri så ingen musik. Tanken att stå på ett löpband och titta ut genom ett mörkt fönster blev inte så lockande. Jag vill ha vår! Jag vill springa ute! Det kan man självklart göra nu, men jag tar inte risken att springa själv när det är mörkt.

Jag håller i en föreläsning på jobbet just nu med temat Habits (vanor). Det är otroligt intressant ämne. Hur man bygger vanor, hur de fungerar osv. Jag började fundera lite kring det, och jag vet ju att om jag bara går dit och byter om så löser sig resten. Dela upp det du ska göra i små steg. ”Make it so easy you can’t say no”. Gå till gymmet och byt om, det kan jag göra. Väl där kan jag lika gärna värma upp med mina övningar. Efter det kan jag lika gärna ställa mig på löpbandet, springa i 10 min, 10 min till.. Det blev 45min som planerat från start.

Att vinna över en inpuls att bryta det man planerat att göra är en stor vinst. Det hade inte spelat någon roll om jag gjort ett kortare pass så länge jag upprätthåller vanan som i detta fallet: gå till gymmet och springa. Väl på plats så hjälpte min målsättning att springa NY Marathon mig att fortsätta framåt. Att visualisera hur det kommer kännas att vara där, springa loppet, vilken otrolig upplevelse.

Mål, resultat och vision är viktigt, det ger en riktning på vart du ska med det du gör. Men systemet att få in träningspassen över tid är det som kommer ge resultat. Jag använde mig av båda i det här fallet.

”Create the pattern before the results”

Igår var jag en vinnare. NY Marathon – Here i come!

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras