Träna För Livet

Löpning i midsommar hagel

Det är ingen riktig svensk midsommar utan lite regn. Igår hade vi fantastiskt väder och vi hade sol hela dagen, under dagens löprunda så öppnade sig himelen och det kändes som att jag sprang igenom väldens största utomhus dusch som sen övergick till hagel. Jag kände mig lite mer hardcore där jag sprang. Det var blött, lerigt och perfekt för min uppladdning inför Tough Viking den 30 augusti. 

Jag avslutade passet med lite bålträning och dynamisk rörlighet. 

Det är ingen riktig svensk midsommar utan lite regn. Igår hade vi fantastiskt väder och vi hade sol hela dagen, under dagens löprunda så öppnade sig himelen och det kändes som att jag sprang igenom väldens största utomhus dusch som sen övergick till hagel. Jag kände mig lite mer hardcore där jag sprang. Det var blött, lerigt och perfekt för min uppladdning inför Tough Viking den 30 augusti. 

Jag avslutade passet med lite bålträning och dynamisk rörlighet. 

”Den avancerade grodan” – Plankposition, sätt ut en arm snett framåt tills skulderbladen är paralella. Dra upp ett knä i sidled likt en grodspark, upprepa med andra benet. Vila lite och gör samma sak men växla armpositionen. Tänk på att göra övningen lugnt och kontrollerat.

sites/default/files/IMG_8536.JPG

Dynamisk rörlighet för löpare – Du tränar rörlighet i baksida lår, stabilitet i skulderblad, aktiverar små muskler kring bålen, rörlighet i insida lår, ljumskar, höftböjare, bröstryggsrotation samt utsidan av rumpan. Passar alldeles utmärkt även för de som inte löptränar.

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer