Personlig Träning

Tre hälsosamma vanor att applicera i ditt liv

Tycker du det känns svårt och övermäktigt med alla råd om hur du ska leva hälsosamt? Gör det lätt för dig och lägg fokus på bara tre områden. Det här tycker jag är viktigt.

Tre hälsosamma vanor att applicera i ditt liv

  1. Hitta en matrutin som passar dig. Det kan kännas svårt att veta vilken väg man ska gå i en djungel av periodisk fasta, äta var tredje timme, inte äta efter ett specifikt klockslag, osv. Lyssna på din egen kropp och vad den mår bra av; behöver du äta frukost och mellanmål för att inte tappa energi så ska du självklart göra det, mår du bättre utan så kan du skippa det. Det finns ingen gyllene regel som passar alla, hitta din väg.
  2. Träna och rör på dig på ett sätt du tycker är kul. Det är lätt att hänga på träningsformer för att det är trendigt, för att kollegorna eller vännerna tränar så, man ”ska” träna så.., Om du inte trivs i gymmet, skippa det och hitta exempelvis en sport du tycker om. Tvinga inte ut dig själv i löpspåret om det är det tråkigaste du vet, testa något nytt som ger dig liknande träningseffekt men utan en så stor tröskel. Träning ska vara kul och bidra till välmående, inte vara ett nödvändigt ont.
  3. Stanna upp då och då. Reflektera över vad du har gjort bra idag, vad du är tacksam över. Kan låta en smula klyschigt, men det är så lätt att bara köra på och aldrig ägna en tanke åt det som faktiskt är bra med vardagen. Och med tanke på att det är vardagen vi lever i allra mest, så är det viktigt att komma ihåg att uppskatta den.

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras