Personlig Träning

Proteinrika pannkakor!

Hej och glad söndag!

Den här dagen har verkligen varit precis så som söndagar ska vara; brunch-pannkakor, promenad i det efterlängtade vårvädret, en tur till Plantagen för att köpa jord och frön så att vi kan odla på balkongen, lite träning.., Känner att dessa dagar är guld för min återhämtning, ska försöka hålla söndagarna hyfsat fria så gott det går.

Så, till de där pannkakorna. Eftersom min käre pojkvän snart ska tävla och behöver hålla formen på topp så gjorde vi en nyttigare variant än de vanliga hederliga vetemjöls-pannkakorna. Dessa innehåller massor med protein vilket gör dem mer mättande, samt ganska lite och långsammare kolhydrater. Dessutom var de ännu godare än vanliga, och gav en behaglig mättnad!

Recept proteinpannkakor 2 portioner

⁃2 ägg

⁃1 dl vatten

⁃1 dl mjölk

⁃1-2 dl keso

⁃1 dl havremjöl/sojamjöl

⁃1 dl proteinpulver

⁃Lite salt

Blanda mjölet, saltet och proteinpulvret, vispa sedan ner resten av ingredienserna förutom keson. Rör i keson med en sked. Stek i olja/smör i stekpanna, på medelvärme. Servera med exempelvis sylt, bär, frukt, mer keso, kanel, vispad grädde eller kokosgrädde, nötsmör, smält mörk choklad, sirap.., 

 

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras