Personlig Träning

Därför ska du unna dig själv promenader!

Träning är ju oerhört viktigt för vår hälsa och vårt välbefinnande, men det många inte alltid tänker på är att vardagsmotionen faktiskt är ännu viktigare. Det är nämligen så att träning inte kan kompensera för ett i övrig stillasittande liv, och även om det är bra att träna tre timmar i veckan så ursäktar det inte om vi är stilla veckans övriga 165 timmar.

Så, därför vill jag uppmuntra till mer rörelse i vardagen, och i detta fall: en utmaning om lunch-promenader!

Alltså, använd en del av lunchrasten till att unna dig själv frisk luft och rörelse via en promenad. Det behöver inte vara någon längre stund, allt är bättre än inget, men sträva efter att komma ut varje dag i minst en vecka, och se hur det känns. När du känner hur pass mycket bättre du mår av det kommer det vara enkelt att fortsätta med din nya rutin.

Några fördelar med lunchpromenader:

  • Du får ett avbrott från dina arbetsuppgifter/studier där du kan slappna av och rensa huvudet.
  • Frisk luft och rörelse ökar koncentrationsförmågan och stresståligheten, vilket får dig att arbeta mer effektivt.
  • Du förebygger sjukdomar som diabetes typ 2, hjärt-kärlproblem, psykisk ohälsa, övervikt, m.m.
  • Du blir troligtvis mer motiverad att äta bättre och leva en mer hälsosam livsstil, eftersom du hamnar i en god cirkel av hälsosamma vanor.

Views All Time
Views All Time
161
Views Today
Views Today
1
Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras