Life in a happy way

Hur det går med mina mål för träningsåret 2018!

I januari skrev jag om mina tankar inför träningsåret 2018. Nu har snart fyra månader passerat och några reflektioner hur det gått så här långt kan kännas som en bra summering.

Löpning i fjällen

Mina mål med året var:

» Jag vill utmanas, uppleva och utvecklas!
» Jag ser fram emot att testa nytt och att lära känna nya människor!
» Jag vill inspirera och förmedla träningsglädje!
» Jag vill förbättras och känna att livet är LIFE IN A HAPPY WAY!
» Jag önskade dessutom att få vara frisk, att springa en halvmara, uppfylla en dröm och åka på träningsresa, träna 5-6 ggr per vecka och få ihop till ett hemmagym.

Hur det går med mina mål för träningsåret 2018?

» Alla fyra huvudmål är ju uppfyllda i och med att jag nu har bytt bloggportal hit till SportHälsa. Jag utvecklas och utmanas, får lära känna nya människor, inspirerar och förmedlar träningsglädje och känner att livet är Life in a happy way. Detta var inget jag hade planerat under året, men kom verkligen som en häftig nyhet för mig.

» Att vara frisk. Jag är oftast frisk, men av någon anledning så åker jag på riktigt rejäla förkylningar några gånger per år. Då menar jag verkligen ordentligt. Hosta från helvetet, feber, halsont, värk… Tyvärr är jag mitt uppe i mina första superjobbiga förkylning just nu och hoppas innerligt att jag hinner bli riktigt frisk innan resan. Det blir inte alltid som man tänkt sig eller önskar, men det är bara att kämpa sig igenom!

» Halvmara – så långt har jag aldrig sprungit! Nu är både jag och maken anmälda till en trailhalvmara i början av juli. Det ska vara en lite tuffare halvmara, men jag älskar ju att springa på skogsunderlag så jag hoppas att jag fixar detta. Maken har sprungit både halvmaror, Lidingöloppet och ett maraton tidigare, så han får bli mitt stöd genom halvmaran.

» Att uppfylla en dröm är något extra! Och tänk att jag fick göra det fortare än jag drömde om… Den 30/4 åker jag på mitt livs första träningsresa och har med mig mina två tonårssöner som sällskap. Det ska bli så häftigt och spännande!

» Träna regelbundet, 5-6 gånger per vecka. Det har jag gjort hittills. Jag har varit noga med att känna av hur kroppen mår. Vissa veckor har jag bytt ut något löppass till en powerwalk eller tagit en extra vilodag. Jag tycker att jag är bra på att lyssna på kroppen numera! Jag är även anmäld till Vårruset (jag som har sagt att jag inte är en ”loppmänniska”…) och är med på gemensamma löpträningar i grupp inför detta. Kanonkul!

» Få ihop ett hemmagym. Nja, inte riktigt. Både jag och övriga familjen skulle vilja ha en skivstång för att kunna köra tyngre styrketräning hemma. Jag skulle gärna vilja ha någon kettlebell, stepbräda och soft plyobox. Allt detta hamnar på drömönskelistan. Det jag dock har är gummiband i olika varianter och längder, viktväst och en pilatesboll. Det räcker ganska långt det också, så det är en bra början!

Summering

Det har hänt otroligt mycket mer än vad jag hade både vågat drömma om och hoppats på! Det känns ju fantastiskt!! Jag ser med spänning och stort hopp fram emot restan av året! //Vickan

 

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras