Life in a happy way

Cirkelpass v. 25

Det är nära nu. Sista arbetsveckan. Fyra arbetsdagar till. Cirkelpass v. 25 är ett hoppigt pass med lite extra för magen. Jag kommer såklart att fortsätta leverera tips på cirkelpass även under sommaren. För jag slutar ju inte träna bara för att det blir semester och sommarlov. Snarare tvärtom – nu har jag tid att träna precis så mycket som jag vill och önskar! Ha en härlig träningsvecka!! //Vickan

Veckans tips på cirkelpass:
Sumoburpees
Walking plank
Butterfly situps
Starjumps
Planka med balans
Burpees med 180 graders hopp

Material:
Matta

Hur jag gör:
6 övningar. Jag kör övningarna i ordningen ovan.
60 sek på varje övning.
10 sek byte av övning.
När alla 6 övningar är gjorda har det gått ett varv.
Vila i 1 minut.
Jag kör sammanlagt 5 varv.
Sammanlagt tar hela cirkelpasset 38 minuter (+ uppvärmning du gör innan).

Anpassa cirkelpasset efter dig. Variera antal övningar, längden på övningarna och antal varv så att det passar just dig.

Ovan sumoburpees. Stå i plankposition på raka armar. Hoppa in med benen, så att fötterna hamnar i höjd med händerna + att du står i en bred squat. Res upp överkroppen och sätt armbågarna mot insidan av knäna och sätt ihop handflatorna. Ha en rak rygg. Sätt ner händerna i golvet igen och hoppa ut i plankposition. Upprepa.

Nedan walking plank. Stå i plankposition på raka armar. Sätt ner höger armbåge i golvet. Sedan vänster armbåge. Res dig upp med först höger hand i golvet och sedan vänster hand. Nu är du i startposition igen. Nästa gång du går neråt börjar du med vänster armbåge, höger armbåge, vänster hand och sedan höger hand. Alternera varannan gång.

Vandrande planka

Nedan butterfly situps. Ligg på golvet med armarna rakt ovanför huvudet och med fotsulorna ihop. Tryck ner svanken mot golvet. Spänn magen. Lyft armarna och överkroppen upp till sittande med hjälp av magen. Fötterna ska vara i kontakt med golvet genom hela övningen. Sätt händerna i golvet framför dig och gå sedan tillbaka med armar och överkropp till liggande igen. Håll emot med magen på tillbakavägen.

Nedan starjumps. Hoppa ut med armar och ben, som en stjärna. Hoppa ihop grupperat som en liten boll och sedan upp och ut i en stjärna igen.

Stjärnhopp

Nedan planka med balans. Stå i plankposition på raka armar. Lyft höger ben och vänster arm. Hitta balansen och gå sedan tillbaka till startposition. Lyft vänster ben och höger arm. Hitta balansen och ner i startposition igen.

Nedan burpees med 180 graders hopp. Stå i plankposition på raka armar. Lägg dig ner på golvet och släpp händerna från golvet. Hoppa ihop grupperat. Hoppa sedan upp och i hoppet vänder du om i 180 grader och gör sedan burpeesen åt andra hållet.

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras