Life in a happy way

Bring Sally Up

Ikväll hällregnar det här. Underbart för naturen, men inget som lockade mig. Vägar och stigar var fulla med pölar och att klafsa runt dyngsur om fötterna lockade inte idag. Har haft en lite tuff dag på jobbet, så jag behövde träna. Det fick bli Bring Sally Up inomhus istället. Skönt att få kämpa lite med styrka och bli riktigt svettig.

En omgång med Bring Sally Up är ca 4 minuter. 30 repetitioner, med fyra extra statiska delar. Det låter ju inte så jobbigt med 4 minuter, men testa vettja! Jag körde varsin omgång med squats, armhävningar, utfall och situps. Sedan körde jag en omgång till av alla. Alltså 8 omgångar Bring Sally Up. Skakiga ben och armar samt en öm mage. Härligt! Detta är verkligen grymt bra hemmaträning. Eftersom jag lyssnade på hela låten 9 gånger, träningen och sedan när jag skulle fota – så går nu Bring Sally Up-låten i mitt huvud utan att jag behöver spela den högt… //Vickan

Bring Sally Up

Squats ovan. På de fyra statiska delarna i låten fick man verkligen kämpa andra omgången!

Armhävningar nedan. Att hålla kroppen några cm ovanför marken under en längre tid  (på de statiska delarna av passet) känns i armarna…. Härligt!! Utmanande!

Utfall nedan. Jag tog vartannat ben och såg till att ha två gånger per ben på de fyra statiska delarna. Bra att köra mage eller armar mellan de två benövningarna!

Lunges

I musiken säger de ju Bring Sally Up, Bring Sally Down. Det funkar kanon i alla övningar utom i situps. Då får man gör tvärtom. Du reser dig upp i en situps när de säger Bring Sally Down.

Crunches

Nedan är videon jag använde mig av. Bra när man ser timern.

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras