Tabata vid sjön!

Igår, efter jobbet, så cyklade vi ner till sjön där vi mötte upp min dotter för träning tillsammans! Solen sken fortfarande och det var så skönt ute! 

Vi löpte en sväng som uppvärmning och det märktes att min dotter tränat mycket intervallträning i sin försäsongsträning i fotbollen, för vi såg bara ryggen på henne! De nya joggingskorna får löprundan att kännas enbart skön och rolig!

Igår, efter jobbet, så cyklade vi ner till sjön där vi mötte upp min dotter för träning tillsammans! Solen sken fortfarande och det var så skönt ute! 

Vi löpte en sväng som uppvärmning och det märktes att min dotter tränat mycket intervallträning i sin försäsongsträning i fotbollen, för vi såg bara ryggen på henne! De nya joggingskorna får löprundan att kännas enbart skön och rolig!

Vi sprang sedan till sjön, där vi brukar träna, och bestämde oss för en tabataträning på 24 minuter. Då behövs 6 övningar som vi då kör fyra minuter per övning. (20 sek jobba, 10 sek vila x 8)

Vi valde två övningar vardera och det blev: 

-Löpning

-Planka med benindrag

-Benböj

-Tricepsövning

-Step-up

-Sumosquatshopp

Därefter kände vi oss mycket nöjda och cyklade hem våra 7 km igen. Variation i träningen är det mest effektiva enligt mig. Jag skulle aldrig kunna t ex träna på gym varje dag i veckan, utan jag måste variera mig ordentligt, växla mellan ute och inne (även om det blir mer ute än inne mars till oktober) men också växla mellan olika träningformer. Det är ett råd jag ger alla mina kunder. 

Ikväll blir det dock gymmet igen! 

Ha en bra helg! /Lénie

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer