Semesterpass att köra ute!

 

SEMESTERTRÄNING!

 

 

SEMESTERTRÄNING!

 

Här är ett Efitpass (Effektiv Funktionell Intensiv Träning) där du kör varv på en tid du själv bestämt. Det ska vara ett kort och intensivt pass, så allt från 10-20 minuter är lagom. På den tiden ska du köra ditt eget max. 

Det ingår styrka, puls och rörlighet i passet. OM du av någon anledning inte kan springa/hoppa är det bara att gå raskt istället för löpningen och vid upphoppen böja dig ner till marken och sedan sträcka upp dig i “gå-takt”. Passet går alltså att anpassa efter din egen förmåga. Tycker du att det är för många reps så gör om det och börja med t ex 6 armhävningar istället för 10, 8 väderkvarnar istället för 12 osv….

Tekniken i utförandet är ALLTID viktigt, aldrig slarva med den! Tänk också på att vid låga sumosquats och benböj, som kommer i slutet av passet, riktigt känna dina sätesmuskler så att du verkligen aktiverar dem där. Samma sak gäller vid russian twist för magen, spänn bålen och de inre magmusklerna ordentligt 😀

Att vara fokuserad, ha rätt teknik och kroppskontroll gör att du får en bra genomkörare på kort tid! 

Har valt att göra passet endast med kroppsvikten för att det ska vara enkelt att göra när och var som helst!

Lycka till! 

Kopiera länken nedan för att hitta passet:

/Lénie

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer