Hitta en fin utemiljö för ditt träning – Här har du passet!

 

sites/default/files/Grythem.jpg

sites/default/files/Vatten grythem.jpg

 

sites/default/files/Grythem.jpg

sites/default/files/Vatten grythem.jpg

Älskar att hålla till vid vattnet. Det ger mig massor av energi. Det betyder inte att jag sitter stilla och andas in sjö- eller havsluften, nej inte alls, utan jag gör mer än gärna ett träningspass på stranden, på en ö eller på några klippor. Det viktiga är att SE vattnet.

Semestertider – det är att njuta av ledigheten och friheten att lägga upp dagarna som du vill. Då har du mer tid att verkligen leta på ett fint ställe att köra ett pass på, att frångå dina vanliga träningsrutiner med gruppträning och de vanliga gympassen inomhus. Det finns inga begränsningar för vad du kan hitta på ute, i stort sett var som helst. 

Häromdagen, när kvällsolen sken och värmde för fullt, cyklade vi iväg 7 km för att göra ett träningspass vid Hjälmaren. Det innehåller både löpning och styrkeövningar för stor del av kroppen. Passet hittar du genom You Tube-länken längst ner i det här inlägget. 

 

Så här är det upplagt: 

Löpning nerför och därefter kör jag 16 armhävningar och 16 låga sumosquats.

Löpning uppför och där uppe kör jag 16 step-up på bänken och 16 triceps, även de på bänk.

Löpning nerför och där kör jag 16 (8 på varje ben) av en plankvariant där vi drar in ett ben i taget under kroppen och 16 benböj. Därefter löpning till första “stationen” och börja om! 

Var, som alltid, noga med att utföra övningar fokuserat och med en stabil bål genom hela passet. Det gör det mycket lättare att ha rätt teknik under övningarna. Du får alltid bättre resultat av din träning om den sker med god kroppskontroll och fokuserat. 

 

Här hittar du passet:

Kopiera länken! https://youtu.be/HS8bcQ5Y9Bw

Kör hårt! /Lénie 

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer