Morgonträning – så blir det av!

Som läget är just nu är träna på morgonen det bästa alternativet för mig, om det ska kunna klämmas in. Jag vill inte komma hem alltför sent när barnen är hos mig och arbetsdagarna verkar inte ha något slut för tillfället. Alltså gav jag mig iväg till gymmet innan mitt första möte idag. Fördelen med att träna på morgonen är att man inte behöver försöka anpassa dagen och slå knutar på sig själv. Det är liksom redan avklarat!

Som läget är just nu är träna på morgonen det bästa alternativet för mig, om det ska kunna klämmas in. Jag vill inte komma hem alltför sent när barnen är hos mig och arbetsdagarna verkar inte ha något slut för tillfället. Alltså gav jag mig iväg till gymmet innan mitt första möte idag. Fördelen med att träna på morgonen är att man inte behöver försöka anpassa dagen och slå knutar på sig själv. Det är liksom redan avklarat!

Många säger just så att det är så skönt att ha det gjort. Jag som är ruskigt trött på morgnarna och har mycket mer driv på kvällen, har haft lite svårt att få till morgonpass tidigare i livet. Dessutom har jag funderat på just detta med “att ha det gjort”. Jag ser ju fram emot träningspassen och tycker inte att det är något jobbigt som bara ska bli gjort så man kan gå vidare med dagen. Dock så är det en fördel för mig att köra morgonpass många gånger, för att lyckas få in det i ett pressat schema. Det gäller att hitta sin egen bästa lösning helt enkelt och så fort det blir något lugnare så kommer jag nog ligga kvar i sängen och lägga träningspassen på eftermiddag/kväll igen.

I dag stod benpass med en himlans massa knäböj på schemat. Återigen bråkade min rygg med mig och jag fick inse att jag behöver tänka om lite för några veckor framåt (och kanske boka en ny tid hos naprapaten om jag bara kunde trolla fram en timme extra någon dag framöver). Alltså fick jag idag köra en “maskin-variant” av knäböjen för att avhjälpa svanken, som ställde till med ordentligt obehag. 

sites/default/files/FullSizeRender (63).jpg

Pokerface är inte något jag har blivit begåvad med, så jag lyckas inte ens låtsas att jag är nöjd med denna lösning istället för knäböj med skivstång. Alltså, återigen, så måste jag ta mig i kragen och sätta fart på övningarna jag fick av naprapaten. Löftet inför morgondagens träningspass är att de ska utföras och sedan varannan dag from nu, enligt ordination. 

Dags att sova, så jag slipper välja mellan sömn eller träning i morgon bitti! God natt!

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer