Benpass och pulshöjare.

Jag tänker bjuda på ett grymt benpass som jag körde igår. Idag känner jag av både framsida lår, baksida lår och rumpan, perfekt resultat med andra ord! 

Uppvärmning: Starta med uppvärming, i mitt fall airsquats, kettlebell swingar och kettlebell squats på en vikt som passar för din nivå på uppvärmning. 10 av varje, 2 varv.

Jag tänker bjuda på ett grymt benpass som jag körde igår. Idag känner jag av både framsida lår, baksida lår och rumpan, perfekt resultat med andra ord! 

Uppvärmning: Starta med uppvärming, i mitt fall airsquats, kettlebell swingar och kettlebell squats på en vikt som passar för din nivå på uppvärmning. 10 av varje, 2 varv.

Styrka: Själva styrkedelen bestod av tunga benböj, front lunges med skivstång och clean and jerk, vilken man kan byta ut mot marklyft om tekniken inte sitter.  

Alltså benböj på där man jobbar upp mot sin maxvikt, 60%, 80% och sen 1-2 på maxvikt. Jag gjorde alltså, 5:or på 40 kg, 5:or på 50 kg, 4:or på 55 kg och 3 st 2:or på 65 kg. Det gick himla bra så snart ska jag trappa upp till 70 kg. 

Sen gick vi över på clean and jerk, som sagt kan man byta detta mot ex marklyft, samma upplägg som ovan. 

Pulshöjare: Avslutningsvis 10 minuter med 6 front lunges på varje ben, med skivstång, 15 burpees och 20 situps. Så många varv man hinner på 10 minuter. Jag gjorde 4,5 varv. Jag älskar tempohöjare i slutet på passen, så man är riktigt riktigt svettig och trött efterråt. 

Här har vi benböj på 65 kg. 

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer