Avsluta passet med en 10 min pulshöjare på 3 övningar

God Morgon! Jag tänkte ge en update om gårdagens träningspass. 

God Morgon! Jag tänkte ge en update om gårdagens träningspass. 

Jag började dagen med att gå uppför Hammarbybacken. Sen en intensiv jobbdag där jag undrade om jag skulle orka mig iväg och träna eller inte. Men jag åt lite vid 6 tiden, gick ut för en powerwalk och hamnade i vilket fall som helst på Crossfit gymmet och körde ett pass där vi övade på snatch och frontböj. Snatch ser ut som på bilden nedan. Jag som är rätt färsk inom crossfit får hålla mig på mattan och teknikträna med låga vikter än så länge, det är rätt svårt att få in tekniken i början.Jag ligger alltså och lallar på ca 25-30 kg än så länge! 

 

Bild lånad av The box mag

Vi gjorde även tunga frontböj, även där fick jag hålla mig lite på mattan eftersom jag gjorde tunga benböj dagen innan. Men det var himla kul! Vi avslutade med 10 minuter där vi gjorde 50 air-squats, 20 situps och 20 enarms dumbell sholder press (10 på varje arm) så många varv som möjligt på 10 minuter. Jag hann 3, 5 varv, här kommer verkligen min kondition väl till pass! Det här är ytterligare en avslutning ni kan knycka och slänga in efter ert “vanliga” pass för en pulshöjare! Man är rätt trött efter sista rundan och pulsen är hög!

Det är delade meningar om ifall en powerwalk är ett träningspass eller inte, och jag skulle nog vilja påstå att det beror på vem som utför pw:n och i hur bra form man är. I mitt fall kan det nog inte räknas som ett träningspass. Jag ringde nämligen en vän på vägen hem från träningen och det blev 45 min romenad både dit och 45 min promenad hem från gymmet, inte illa när jag egentligen tänkt skippa träningen! 

Här är precis innan jag traskade iväg, klädde dock på mig lite mer innan jag gick. 

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer