Marathon och livslista

Idag är det 4 dagar kvar tills marathon, på lördag är det dags! Igår sprang jag mitt sista pass före loppet, ca 1 mil i lite högre tempo. Nu har jag laddat upp med kolhydrater, köpt bröd och pasta som jag normalt sett inte äter så mycket av. Jag är glutenintollerant så det är egentligen ingen dietgrej utan jag gillar helt enkelt inte de glutenfria alternativen som det är en del socker i. Vi får se om jag äter upp dem eller bara äter mer havregryn istället, vilket känns mer lockande. 

Idag är det 4 dagar kvar tills marathon, på lördag är det dags! Igår sprang jag mitt sista pass före loppet, ca 1 mil i lite högre tempo. Nu har jag laddat upp med kolhydrater, köpt bröd och pasta som jag normalt sett inte äter så mycket av. Jag är glutenintollerant så det är egentligen ingen dietgrej utan jag gillar helt enkelt inte de glutenfria alternativen som det är en del socker i. Vi får se om jag äter upp dem eller bara äter mer havregryn istället, vilket känns mer lockande. 
Det känns lite konstigt att tänka att jag nog aldrig har varit så här vältränad, jag ska springa längre än jag någonsin sprungit på lördag och det är en konstig känsla. Jag strävar ju alltid frammåt och vill bli bättre på allt, därför måste jag nog ha ett nytt mål efter loppet, risken finns ju att jag blir håglös i min träning annars och tappar motivationen. En annan tanke är hur smart det egentligen är att vara så offentlig med loppet, tänk om jag stukar foten eller svimmar och inte kan genomföra det? Jag är ju dock en löjligt positiv människa och jag släpper inte ens in tanken på att det inte skulle gå. Dessutom tror jag min extrema dicsiplin och vinnarskalle kommer kicka in lagom till tävlingen så det ska nog gå bra! 

Snart är det för överigt dags för mig att ha halvårsutvärdering för mina uppsatta mål. Både vad gäller träningen och mål i livet. Jag har betat av en hel del på min långa “livslista” men det ska nog till en del nya mål också. Det bästa med att skriva en lista är att målen blir konkreta, man får mer motivation att utföra dem som faktiskt känns viktiga och framförallt så märker man vilka som känns mindre viktiga. Exempelvis har jag att lära mig franska på min lista, men jag tror inte jag kommer lära mig det, helt enkelt för att jag inte har lust att prioritera det. Sen ska det till nya träningsmål efter maran, lite oklart än vad det blir. tough viking 1,5 mil 27 augusti blir det absolut, men det känns inte som en enorm utmaning utan mest som en sjukt kul grej att göra. Ett till marathon, maxa en halvmarathon eller ett ultralopp kanske……Vi får se…! 

Jag tycker alla borde skriva en livslista, där kan allt man någonsin drömt om eller som man vill göra stå, högt och lågt, långsiktigt och kortsiktigt. Exempelvis att lära mig att göra chins och marathon är ju någonting jag kan planera och ha deadlines för, medan att bli kär och en del långsiktiga mål mer är något som händer när det händer.

sites/default/files/livslista.jpg
Instagram: isabellebordier

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer