Rödbetsjuice

Igår var jag på Sporthälsas event på löparlabbet där det bland annat delades ut rödbetsjuice. Jag har ju hört förrut om magin med betan, men inte exakt vad som är så magiskt med den. Själv äter jag mycket rödbetor för jag tycker de är otroligt goda, utan att egentligen ha koll på näringen i dem. Jag har nu i vilket fall varit och inhandlat stora mängder rödbetsjuice, och räknar iskallt med att bli i ännu bättre form illa kvickt! 

Igår var jag på Sporthälsas event på löparlabbet där det bland annat delades ut rödbetsjuice. Jag har ju hört förrut om magin med betan, men inte exakt vad som är så magiskt med den. Själv äter jag mycket rödbetor för jag tycker de är otroligt goda, utan att egentligen ha koll på näringen i dem. Jag har nu i vilket fall varit och inhandlat stora mängder rödbetsjuice, och räknar iskallt med att bli i ännu bättre form illa kvickt! 

Alltså: Rödbetsjuice sänker ditt blodtryck, de ger mer ork och ökar din prestation då de innehåller mycket nitrat som är prestationshöjare och finns även i tabelttform. Ska man springa ett lopp bör man dricka 5 deciliter rödbetsjuice dagligen en vecka före för bäst effekt (kanske jag borde göra inför Marathon?). En studie visade att 5 deciliter dagligen en vecka före minskade försökspersonernas syreförbrukning med 20 % samt ökade uthålligheten med 16%. De ska även generellt förbättra konditionen. Dock räcker det med ett glas dagligen för att sänka ditt blodtryck. De skyddar även din mage och stärker slemmhinnor vilket motverkar magsår samt att de ökar sexlusten. Så drick mer rödbetsjuice eller ät fler betor! 
sites/default/files/rödbetsjuice.jpg

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer