Att inte ge upp

Kom ihåg att en motig dag eller en period sällan är långlivad. Det kanske är hemskt just idag, eller den här veckan. Men det går över, ta en dag i taget och fokusera på att det blir bättre för att ta dig igenom en jobbig period. Träning är dessutom något som tenderar öka ditt välmående och gör att du mår bättre!

Kom ihåg att en motig dag eller en period sällan är långlivad. Det kanske är hemskt just idag, eller den här veckan. Men det går över, ta en dag i taget och fokusera på att det blir bättre för att ta dig igenom en jobbig period. Träning är dessutom något som tenderar öka ditt välmående och gör att du mår bättre!

Försök fokusera på det som är bra, eller som brukar vara bra och tänk positivt. Var inte heller för hård mot dig själv, ibland klarar man inte av att vara på topp, huvudsaken är att du kommer igen. 

Din inställning till utmaningen är viktig i sammanhanget, håll ditt mål i fokus och intala dig att du ska klara det. Inställningen kan förändra hela träningspasset om du försöker tänka positivt istället för negativt. Om det känns omöjligt att tänka positivt är det bara att bita ihop och hålla ut. Själv är jag förkyld och har skadat foten och kämpar på med min positiva inställning. Det är jobbigt och kämpigt men det kommer vara värt det i slutändan! 

När jag känner mig såhär brukar jag tänka tillbaks lite och titta på exempelvis bilderna nedan. Hur långt har jag inte kommit med min träning på bara 1,5 år? På den vänstra bilden var jag smal och åt aldeles för lite, hade ingen motivation att träna och mådde inte alls lika bra som på den högra där jag både väger mer, tränar mer, har mer energi och mår mycket bättre. 
sites/default/files/Namnlöst-1.jpgFler bilder på instagram: isabellebordier

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer