Det finns inga genvägar för att nå sina mål

Att nå sina mål är mångas dröm. Vare sig det gäller karriären eller träningen finns det ofta en önskan att få lite högre lön, gå ner 5 kg till, springa lite längre eller göra några armhävningar till. Vad många glömmer är att det inte finns några genvägar för att lyckas. Vill du uppnå dina mål vare sig dessa handlar om karriär eller fritid så måste du jobba hårt för att nå dem. Det krävs hårt arbete, disciplin och motivation. Att inte ge upp när det känns tungt utan att kämpa och samla nya krafter.

Att nå sina mål är mångas dröm. Vare sig det gäller karriären eller träningen finns det ofta en önskan att få lite högre lön, gå ner 5 kg till, springa lite längre eller göra några armhävningar till. Vad många glömmer är att det inte finns några genvägar för att lyckas. Vill du uppnå dina mål vare sig dessa handlar om karriär eller fritid så måste du jobba hårt för att nå dem. Det krävs hårt arbete, disciplin och motivation. Att inte ge upp när det känns tungt utan att kämpa och samla nya krafter. Hitta ny motivation och ibland nya mål och fortsätta mot dem. 
Mångas motivation sviktar för att de inte ser någon vinst med all tid de lägger ner på sin träning, inget riktigt resultat. Det är därför det är viktigt med konkreta mål där man kan mäta sina resultat. Resultat kan vara att springa snabbare, längre eller lyfta tyngre. Träna flera gånger i veckan än tidigare eller att ha börjat träna. 
Men det finns inga genvägar för att nå sina mål. Det krävs att man faktiskt går den extra milen, tillbringar den extra timmen på gymmet eller kanske avstår från fikat på jobbet. Det är inte lätt att nå sina mål, om det var det skulle alla ständigt uppnå dem. 

För att jag ska nå mina mål försöker jag utarbeta en konkret plan, en träningsplan med ett specifikt schema där varje träningspass har en tanke bakom sig med vart jag vill nå. Självklart tappar jag motivationen ibland och då har jag som mål att bara ta mig till gymmet eller ut i löparspåret. Man kan inte vara på topp jämnt, huvudsaken är att trots att det kanske varit en dag eller period där motivationen sviktat, så kan man pusta ut, ladda om och satsa igen med ny energi. Mitt bästa tips är: börja med ett mål, sätt därefter upp delmål och utforma en konkret plan och ett schema för hur du ska nå dit. Läs mer om olika mål Här

Det blir mycket träningsbilder, här är en bild från i förrgår när jag var påväg till jobbet. 
sites/default/files/IMG_6373_0.JPGFler bilder på instagram: isabellebordier

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer