Stretching, något många glömmer, även jag.

Jag är en av dem som “glömmer” att stretcha. Det är egentligen inte så att jag tycker det är tråkigt och onödigt, jag tycker tvärtemot att det är väldigt skönt att stretcha och jag vet att jag skulle behöva göra det mer. Jag styrketränar minst fyra pass i veckan och springer tre pass i veckan. Det betyder att min kropp ständigt har träningsverk eller är aningens öm i någon del och jag skulle må bra av att tänja ut den regelbundet.

Jag är en av dem som “glömmer” att stretcha. Det är egentligen inte så att jag tycker det är tråkigt och onödigt, jag tycker tvärtemot att det är väldigt skönt att stretcha och jag vet att jag skulle behöva göra det mer. Jag styrketränar minst fyra pass i veckan och springer tre pass i veckan. Det betyder att min kropp ständigt har träningsverk eller är aningens öm i någon del och jag skulle må bra av att tänja ut den regelbundet.

Häromkvällen testade jag stretchingyoga hemma på en yogamatta i 30 minuter. Syftet var nog mer att rädda mig från den värsta träningsverken efter mitt 3-milspass, men det var i vilket fall som helst skönt. Anledningen till att jag inte stretchar oftare är för att jag redan spenderar så mycket tid på gymmet, när jag är “klar” efter 1-1,5 timme vill jag hem, inte lägga mig på en matta och dra ut musklerna jag precis tryckt ihop. Därför testar jag nu “kontorsstretching”! Alla har vi ett par minuter över här och där under arbetsdagen, eller behöver en kortare paus, passa på att dra ut musklerna istället för att kolla Instagram eller Facebook, igen! Jag står dessutom upp och jobbar, jag kan alltså jobba och utföra vissa övningar samtidigt!  Själv känner jag att nedanstående var välbehövt! Lycka till! 

sites/default/files/IMG_6406.jpg

sites/default/files/IMG_6428.jpgsites/default/files/IMG_6473.JPG

Fler bilder på min instagram: isabellebordier

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer