Veckans träning och långlöppass

Hej alla glada!
Söndag betyder långpass i mitt träningschema, och dagen till ära bjöd på ett nytt rekord. 2,5 mil blev det och jag är supernöjd! Jag vilar benen två dagar före långpassen för att benen ska kännas så bra som möjligt inför påfrestningen som ett långpass innebär. Igår vilade jag helt från träning, en vilodag före mina långpass förbättrar alltid min prestation.  

Hej alla glada!
Söndag betyder långpass i mitt träningschema, och dagen till ära bjöd på ett nytt rekord. 2,5 mil blev det och jag är supernöjd! Jag vilar benen två dagar före långpassen för att benen ska kännas så bra som möjligt inför påfrestningen som ett långpass innebär. Igår vilade jag helt från träning, en vilodag före mina långpass förbättrar alltid min prestation.  

Veckans träning har i övrigt gått bra, tre löppass och fyra styrketräningspass har jag hunnit med. Jag har alltid ett preliminärt träningschema som jag följer ganska strikt, men det finns utrymme för förändringar eller byte av vilodag om jag behöver det. Jag tränar även olika muskelgruppen så att kroppen hinner återhämta sig mellan passen. Eftersom jag tränar ganska mycket lyssnar jag väldigt mycket på min kropp och kroppens behov. Vissa veckor behöver jag fler vilodagar, om jag exempelvis sover sämre eller känner mig sliten efter riktigt tunga träningspass. Jag har tränat väldigt länge och succesivt vant min kropp vid att träna ofta och mycket. Kom ihåg att alla ligger på sin nivå och den enda man ska jämföra sig med är sig själv och sin egen prestation! Hoppas ni har en fin söndag! 

sites/default/files/IMG_5590.jpg

sites/default/files/IMG_5583.jpg

sites/default/files/Klar1.jpg

Följ mig på instagram för mer träningsinspiration: isabellebordier

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer