Sötpotatissoppa

Under hösten 2016 har min kost  förändrats mer och mer, till vegetarisk mat. Det kan bero på yttre påverkan, det är ju lite trendigt just nu att äta mindre kött. Det kan också bero på inspiration från nära och kära som kommer med tips och själva lagar god vegetarisk mat. Det beror tyvärr inte på en blödig sida hos mig att tänka på djurns väl, även om jag kanske önskade att jag var lite mer förstående på den fronten. Nu kommer i alla fall mitt senaste experiment i köket.

Året 2016

Då går 2016 mot sitt slut, fantastiskt år prestationsmässigt. Jag har sprungit 2 Marathon och flera milslopp, tagit mc-kort, hoppat fallskärm, hittat min träningsform-Crossfit, gått och blivit kär och bytt jobb.

Träningskompisen

Att hitta den där perfekta träningskompisen. Mycket av min träningsmotivation nu under vintern ligger i att träna med människor som ger mig energi, motivation och lite tävlingsanda.

Jag har efter år av att ha tränat själv äntligen hittat den där perfekta träningskompisen. Hon som både peppar mig, kickar igång min tävlingsinstinkt och har samma synsätt som mig på både träning och hälsan. Det är helt fantastiskt vad mycket roligare täningen blir när man verkligen hittar någon med samma inställning som en själv. Då blir träningen både effektiv, rolig och givande.

2017s träningsmål

Inför 2017 ska jag börja tävla i crossfit och OCR (Obstacle race) vilket betyder att jag måste förbättra mig i flera övningar. Därför har jag lagt upp ett träningsschema med olika målsättningar för olika månader. Första delmålet är februari, nästa är April då första crossfittävlingen är. 

Jag satte mig ner med min träningskompis som även ska tävla med mig och så skrev vi gemensamt ner det vi är dåliga på, både individuellt och gemensamt. Då fick vi fram följande lista: 

Är det dumt att spontananmäla sig till ett marathon?

Jaha nu sitter jag här igen, inga planlagda mål i sikte… Absolut så har jag styrketräningmål/Crossfitmål men det är ingen deadline på dem. Det rycker nästan lite i benen av frustration för att jag vill ha ett konkret mål… Så jag har googlat lite, och hittat ett nytt lopp. Vintermarathon den 5 novemeber i Stockholm. Lockande…..eller korkat…. Jag har inte sprungit över 1 mil sen Moskva, men det var samtidigt bara 4 veckor sen. Ska jag spontananmäla mig till ett marathon?

Benpass och pulshöjare.

Jag tänker bjuda på ett grymt benpass som jag körde igår. Idag känner jag av både framsida lår, baksida lår och rumpan, perfekt resultat med andra ord! 

Uppvärmning: Starta med uppvärming, i mitt fall airsquats, kettlebell swingar och kettlebell squats på en vikt som passar för din nivå på uppvärmning. 10 av varje, 2 varv.

Helgens träningspass, sno dem och inspireras!

Då var det måndag igen! Ny vecka, nya träningspass. Nu ska jag dock skriva om helgens träning.

I fredags körde jag ett crossfitpass där vi gjorde sjukt många burpees. Jag som var ganska trött redan före passet var helt slutkörd efter, väldigt skönt. Sen blev det tjejmiddag med Tacomys hela kvällen. 

På lördagen skulle jag egentligen springa ute, men då det ösregnade gick jag till gymmet och la upp ett 30 min corepass för att avsluta med 6 km intervaller på löpbandet.