Hitta träningsglädjen igen

Jag vet inte vad som hände men helt plötsligt vill jag inte träna – jag tycker inte att det är kul alls. Hittar ursäkter av alla de slag – för trött, måste tvätta, har kanske lite ont i halsen, måste jobba, måste kolla på tv (!), det är för kallt, det är för sent, det är för tidigt eller bara jag har inte inte lust helt enkelt.

Jag vet att en anledning är att mycket av min energi går åt till en övermäktig situation på jobbet, men då är det ju extra viktigt att träna – för att samla och skapa energi. Måste ta mig ur denna onda cirkel per omgående!

Jag vet inte vad som hände men helt plötsligt vill jag inte träna – jag tycker inte att det är kul alls. Hittar ursäkter av alla de slag – för trött, måste tvätta, har kanske lite ont i halsen, måste jobba, måste kolla på tv (!), det är för kallt, det är för sent, det är för tidigt eller bara jag har inte inte lust helt enkelt.

Jag vet att en anledning är att mycket av min energi går åt till en övermäktig situation på jobbet, men då är det ju extra viktigt att träna – för att samla och skapa energi. Måste ta mig ur denna onda cirkel per omgående!

Har inget träningskort på gymmet nära jobbet längre så det ställer högre krav på mig här hemma. Och oj vad motståndet är mycket större då! För att inte tala om vad mörkret och kylan ställer till det…Jag har tidigare kört väldigt mycket egna pass här hemma, ute på altanen eller på gräsplätten utanför huset. Korta intensiva pass med både styrke- och konditionsinslag – så effektiv och bra! Jag har tappat bort de där passen lite av någon anledning, men vill komma igång igen. De funkar så bra och är tidseffektiva så man hinner med dem utan problem. Att dessutom träna utomhus ger extra energi.

Men så igår eftermiddag slog jag mig själv med häpnad och drog på mig vintertightsen och gick med bestämda steg ut och körde ett pass. I -3-gradig kall och klar luft, skymningsljus och bra musik i öronen blev det 5 varv med kettlebellsvingar, knäböj, armhävningar, situps och axelpress plus en springrunda i backen. Ååååh vad nöjd jag var efteråt! Och trött. Bästa känslan – nu gäller det att hålla i!

Mer träningsglädje tack!

Kettlebell

Trött & Nöjd

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer