Morgonträning och nyttiga chokladbollar

Hallå där!

Hallå där!

Nu tänker jag vara lite klyshig igen, för imorse vaknade jag faktiskt i princip med ett leende på läpparna. Hur ofta händer det liksom? Och trots att det var okristligt tidigt promenerade jag ner till gymmet med min vän Anna och drog av ett löppass på en timme, vilket var fantastiskt skönt! Min träningsmotivation har varit lite svajjig de senaste veckorna, men denna vecka känner jag mig faktiskt på gång igen. Och jag tror skarpt på att man bör lyssna på kroppen. Idag skrek min kropp efter rörelse, så då fick den det. Andra dagar vill den vila, och då måste den få det med. Det är inte alltid helt enkelt att avgöra när man behöver vila och när man kanske inte behöver det, men magkänslan och det sunda förnuftet är väldigt bra verktyg att använda sig av.

sites/default/files/IMG_6709.JPG

Sedan har jag faktiskt varit väldigt effektiv idag! Har bockat av en hel del på den evighetslång plugglistan, och faktiskt unnat mig både en lång frukost framför “Gympaläraren” på svt, samt en lång lunchrast framför samma program. Otroligt bra! Och ett otroligt viktigt ämne att belysa! Har ni sett programmet? Vad tycker ni?

Tänkte också passa på att tipsa om mitt favoritgodis som alltid finns i min frys, och som jag äter av flera gånger i veckan. Om inte varje dag. Perfekt efter-maten-till-kaffet-fika, som plugg-fika eller bara när som helst när suget sätter till. Och jag lovar att ingen som smakar kommer tro på att de är väldigt nyttiga!

Chokladbollar – 15-18 stycken:

– 3 dl havregryn

– 2 msk kokosolja

– 10 stycken dadlar (urkärnade)

– 2-3 msk kallt kaffe

– En skvätt vatten vid behov.

Mixa allt med en stavmixer, rulla i kokos och njut!

sites/default/files/IMG_5864.JPG

Hoppas ni har en härlig onsdag!

//Hannah

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer