Frukost, tips och inspiration

Frukost är en måltid som ofta ser ut likadan, varje dag. Jag försöker att variera men det är inte alltid tiden eller orken finns när man känner sig morgontrött. Men det behöver inte vara så svårt att fixa en snabb och hälsosam frukost. Här kommer lite enkel, nyttig och god frukostinspiration! 

Frukost är en måltid som ofta ser ut likadan, varje dag. Jag försöker att variera men det är inte alltid tiden eller orken finns när man känner sig morgontrött. Men det behöver inte vara så svårt att fixa en snabb och hälsosam frukost. Här kommer lite enkel, nyttig och god frukostinspiration! 

sites/default/files/Skärmavbild 2015-04-13 kl. 10.56.36.pngKnäckemackor med mosad avokado och tomat. Med lite örtsalt på blir det riktigt gott!

sites/default/files/Skärmavbild 2015-04-13 kl. 10.56.10.pngNaturell yoghurt med laktritspulver och müsli. Gärna hemgjord müsli. Gott recept på
granola hittar du här.

sites/default/files/Skärmavbild 2015-04-13 kl. 10.54.39_0.png..funkar även perfekt att ta med sig med smarta burken från Saga Form.

sites/default/files/Skärmavbild 2015-04-13 kl. 10.55.28.pngDetta är en farligt god favorit! Innehåller mycket kalorier från jordnötssmör i kombination 
med kolhydrater från banan. Vill man dra ner på kalorierna är kanske inte denna
att föredra, däremot är den riktigt god och innehåller naturliga ingredienser. Recept här.

sites/default/files/Skärmavbild 2015-04-13 kl. 10.54.02.pngOvernight Oats, perfekt att göra kvällen innan och ta med i en burk till jobbet!
Recept 
här.

sites/default/files/Skärmavbild 2015-04-13 kl. 10.53.55.pngBlåbär- och kokossmoothie! Recept här.

sites/default/files/Skärmavbild 2015-04-13 kl. 10.53.45.pngNaturell yohurt med kiwi och äpple. Till det ett kokt ägg för mer mättnad och protein.

sites/default/files/Skärmavbild 2015-04-13 kl. 10.54.54.pngEn annan favorit smoothie. Också med 1 msk jordnötssmör (eko!), 1 banan, 1-2 tsk
kakao, 2 dl mandel- eller havremjölk. Ibland tillsätter jag även 1 skopa vaniljproteinpulver.

Helgfrukost, när du har lite mer tid. Både till att fixa i ordning och att sitta längre och njuta:

sites/default/files/Skärmavbild 2015-04-13 kl. 10.54.30.pngSmoothie (samma chokladsmoothie som ovan) 1 kokt ägg samt havregrynsgröt med blåbär.

sites/default/files/Skärmavbild 2015-04-13 kl. 10.56.25.pngMandel- och bananpannkakor med jordgubbar och naturell kvarg. Recept här.

sites/default/files/Skärmavbild 2015-04-13 kl. 10.55.37.pngLågkolhydratsbröd med ost och grönsaker, plus en kaffe. Alltid kaffe på morgonen för min del!
Recept hittar du här.

När du behöver extra näring:

sites/default/files/Skärmavbild 2015-04-13 kl. 10.55.03.pngSpirulina blandat med massor av färskpressad citron. Det här är en riktig näringsbomb! Dock
inte jättegod om jag ska vara ärlig. Tar en sådan här drink framför allt om jag känner att en 
förkylning är på g. Läs mer om spirulina här.

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer