Du måste inte kunna för att börja, men du måste börja för att kunna

Jag gillar att testa på nya träningsformer och övningar. För mig är det ett sätt att behålla motivationen och samtidigt utmanas. Som jag berättade här har detta år varit rätt tufft för mig, räddningen blev att öka på träningsmängden. Dels för att börja känna mig stark igen men också för att få lägga fokus på annat.

Jag gillar att testa på nya träningsformer och övningar. För mig är det ett sätt att behålla motivationen och samtidigt utmanas. Som jag berättade här har detta år varit rätt tufft för mig, räddningen blev att öka på träningsmängden. Dels för att börja känna mig stark igen men också för att få lägga fokus på annat.

Den personen som har hjälp mig oerhört mycket är min storebror som även har ett eget litet crossfit gym. Jag är väldigt tacksam för all teknik han har lärt mig och alla övningar han har visat. Träning är en hel djungel och det är inte alltid lätt att vara nybörjare. Men ju mer man vågar fråga och testa, desto bättre blir man vilket även är något som föder motivation och styrka.

 
Helgens WOD – work out of the day

I helgen körde vi ett pass som bestod av thrusters och löpning. Thrusters är en kombination av en knäböj och en axelpress ovanför huvudet. Det var andra gången jag körde thrusters men jag gillar verkligen övningen då den aktiverar flera muskelgrupper, samtidigt som den höjer pulsen.

Passet bestod av teknikträning därefter fem varv av 15 thrusters och 400 meter löpning på snabbast möjliga tid. Jag körde med 20 kg vilket räckte för mig och framförallt för mina axlar. Tiden stannade på 21:28 för mig och 15:50 för storebror. Riktigt jobbigt och i dag sitter jag med skakande armar på kontoret, härlig känsla!

sites/default/files/bild 5.JPG

Teknikträning

sites/default/files/bild 4.JPGThrusters – en kombination av axelpress och knäböj

sites/default/files/IMG_7150_0.JPG

Vi körde först 15 st thrusters..

sites/default/files/Dagens wod 3.jpeg..därefter 400 meter löpning
sites/default/files/bild 1_1.JPG..och sammanlagt fem varv

sites/default/files/Dagens wod_0.jpegEtt riktigt intensivt pass på bara 21:28 exkl. uppvärmning och teknikträning

sites/default/files/IMG_7144.jpg

sites/default/files/IMG_7147.jpg

Må gott!
Hanna

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer