Bodyvive och träningsschema

Igår testade jag Bobyvive igen och jag måste säga att jag blev väldigt förvånad. När jag körde det i torsdags så tyckte jag det var roligt men inte att jag fick ut särskilt mycket fysiskt av det. Men så var det inte igår. Det var jobbigt igår och jag fick upp pulsen en hel del och det var jag inte alls beredd på. Jag tänkte innan att jag kanske knappt ens skulle behöva duscha efteråt men det behövde jag verkligen.

Igår testade jag Bobyvive igen och jag måste säga att jag blev väldigt förvånad. När jag körde det i torsdags så tyckte jag det var roligt men inte att jag fick ut särskilt mycket fysiskt av det. Men så var det inte igår. Det var jobbigt igår och jag fick upp pulsen en hel del och det var jag inte alls beredd på. Jag tänkte innan att jag kanske knappt ens skulle behöva duscha efteråt men det behövde jag verkligen. Jag blev supersvettig och var väldigt trött i musklerna. Det var ju såklart inte alls som GRIT eller Bodycombat men ändå ett bra träningspass.

Igår tyckte jag också att jag hittade lite bättre alternativ som fungerade för mig. Men det var en låt som var lite svår att anpassa men jag frågade instruktöreren om tips och hon kom med några förslag som jag ska testa nästa gång och då kommer jag nog få ut ännu mer av det. Förutom att det var fysiskt jobbigt så var det också väldigt kul så det är absolut något jag ska fortsätta med.

Idag däremot så körde jag Bodyjam som vanligt och det var inte alls särskilt kul faktiskt. Visserligen har jag en lite sämre period just nu och när jag har sådana perioder så brukar inte det passet vara lika roligt. Men jag tror att jag ska ta några veckors paus från i alla fall Bodyjamen på tisdagar för det känns som att jag inte riktigt vet varför jag kör det. Jag får knappt ut något av det fysiskt och just nu tycker jag inte ens det är särskilt kul. Så kanske att jag satsar mer på Bodyvive i några veckor istället.

Den här våren har jag känt mig så himla velig när det gäller min träning. Jag brukar ha bestämda dagar när jag tränar men de har jag inte fått till den här våren. Det gör att jag velar hela tiden och inte kan bestämma mig för om eller när jag ska träna. Detta skapar en stress hos mig och tar massor energi. Därför bestämde jag mig för att göra några olika veckoplaneringar med min träning som jag får välja mellan.

Det känns skönt för då får jag välja ett av dess alternativ och då är det vad som gäller och om jag får förhinder en dag när jag tänkt träna så faller den dagen bort den veckan och jag ska inte lägga in ett annat pass istället. Om jag lägger in ett oplanerat pass för att jag kanske vill träna med en kompis då behöver jag välja bort något annat av de planerade passen.

Här är mina olika alternativ:

1.

– Måndag: Bodyvive

– Tisdag: Bodyjam

– Torsdag: Bodycombat

– Söndag: GRIT Cardio/CX


2.

– Onsdag: Bodyvive / CX+ GRIT Cardio

– Torsdag: Bodycombat

– Lördag: Bodyjam

– Söndag: GRIT Cardio/CX

 

3.

– Tisdag: Bodyjam

– Torsdag: Bodycombat

– Fredag alt 1: Box 

– Lördag alt 2: CX/Box/bodyjam 

– Söndag: CX/GRIT cardio/Box

Jag får välja att träna ett pass  av de olika alternativen 1 och 2

 

4.

– Måndag: Bodyvive

– Onsdag: Bodyvive/CX+GRIT cardio

 – Torsdag: Bodycombat

– Lördag: Bodyjam

 

5.

– Måndag: Bodyvive 

– Tisdag: Bodyjam

– Torsdag: Bodycombat

– Lördag: Bodyjam

 

6. 

– Måndag: Bodyvive

– Torsdag: Bodycombat 

– Lördag: Bodyjam

– GRIT Cardio/CX 

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer