Ditt Bästa Jag-Toppenform Helt Enkelt

Vad innebär varumärke egentligen?

Att vårda sitt varumärke, att vara rädd om sitt varumärke … vad betyder det egentligen?

Ja, när vi säger Volvo – vad dyker upp då? Ja, för många – säkerhet. Nokia… ja, länge var de så framgångsrika med Connecting people och otroligt framgångsrika i kommunikationsbranschen. Apple – innovation, funktionalitet och glädje… Det tar minuter när en ny Applepryl lanseras innan försäljningssiffrorna sticker iväg mot höjderna. Så utan tvivel har de lyckats att skapa ett starkt och attraktivt varumärke.
Herbalife – ja, vad tänker vi?

Att vårda sitt varumärke, att vara rädd om sitt varumärke … vad betyder det egentligen?

Ja, när vi säger Volvo – vad dyker upp då? Ja, för många – säkerhet. Nokia… ja, länge var de så framgångsrika med Connecting people och otroligt framgångsrika i kommunikationsbranschen. Apple – innovation, funktionalitet och glädje… Det tar minuter när en ny Applepryl lanseras innan försäljningssiffrorna sticker iväg mot höjderna. Så utan tvivel har de lyckats att skapa ett starkt och attraktivt varumärke.
Herbalife – ja, vad tänker vi? Människor som bryr sig om sin hälsa och välmående? Som jobbar mot sin bästa form, och är rena samhällsinspiratörer till att ta väl hand om sig? Toppatleter som orkar det där avgörande extra? Som bryr sig om allt: träning, teknik, näring, lekfullhet, generorsitet, vila.  Tänk t ex  Leo Messi. Han verkar ha allt , talang, attityd, teknik, toppenform, topp näring… Herbalife på och vid sidan av planen brukar han säga. En verklig toppatlet som inte misssar att göra allt i alla avseende, för att vara sitt bästa. Vilket varumärke!
Säg SAAB, ja, de har också ett starkt varumärke, men inte så framgångsrikt sådant. Säg Carema, så är det nästintill ett skällsord. Det är inte roligt för det företaget.
Att bygga ett varumärke, att vårda det och förstå dess värde är så viktigt. Det tar tid att bygga upp det … och dumt nog så kan det raseras mycket mycket snabbare.
Det jag ville sätta fokus på är att bygga vårt eget varumärke… Vem är du och vem är jag? Om jag säger Eva Vadenmark … ja, jag tänker på ett visst sätt, mina klienter på ett annat och kanske lite olika , mina kunder… har jag ett starkt positivt varumärke? Är jag mån om att vara rädd om det? Vem vill jag / du vara? Pålitlig? Överlevererar?
Jag vill vara en LEXUS i min värld där jag berör människor och fått chansen att ge från mitt kunnande. 
Inga kommentarer

Stängt för kommentarer