En lite roligare joggingtur

sites/default/files/IMG_1628.JPGSom vanligt flög helgen förbi, och att bli riktigt utvilad var kanske ett naivt mål. Det blev ett benstyrkepass under lördagen, och sedan en vilodag igår. Lördagen bjöd också på välbehövlig humor på Scalateatern i Karlstad.

sites/default/files/IMG_1628.JPGSom vanligt flög helgen förbi, och att bli riktigt utvilad var kanske ett naivt mål. Det blev ett benstyrkepass under lördagen, och sedan en vilodag igår. Lördagen bjöd också på välbehövlig humor på Scalateatern i Karlstad. Det handlade om Sveriges historia med Özz Nüjen och Måns Möller. De gjorde ett strålande framträdande som var hysteriskt roligt men samtidigt tänkvärt och helt rätt i tiden. Det kändes som att jag skrattade oavbrutet i två timmar. Gå och se dem om de kommer till din stad.

Så till dagens pass. Idag ska jag ut och jogga. Inte mitt favoritpass, men ett nödvändigt ont. För att jag ska gå med på att springa en sträcka som är över 300 meter måste det oftast hända något mer. Som idag. Jag ska jogga en sträcka på ca tre kilometer på ett elljusspår som bara går upp och ner hela tiden. Det känns som att spåret är ungefär en mil bara för det.

Enligt följande springer jag;
– Jogga en kilometer, stanna och kör mellan 10 och 20 stycken av totalen (eller burpees som det heter nu för tiden)
– Jogga en kilometer, stanna och kör grodhopp i backe 10-20 stycken
– Jogga en kilometer, stanna och kör två ruscher i brant backe
– Jogga sedan ner valfri sträcka

Och vips så har jag gjort ett sådant pass som jag tycker är så tråkigt! Efter passet tycker jag det kan vara skönt att avsluta med lite överkroppsstyrka. Idag blir det armhävningar, plank ups och dips. Vilka övningar väljer du?

Vi hörs!

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer