Skogsträning

Eftersom jag haft en mystisk förkylning senaste veckan har det bara blivit ett ordentligt pass. Att träna när man är sjuk är ett stort “no-no”. Det är svårt att låta bli, jag är ett dåligt exempel när det gäller det, men jag jobbar med det. Tur är det väl då att det alltid finns andra träningsrelaterade saker att göra.

Eftersom jag haft en mystisk förkylning senaste veckan har det bara blivit ett ordentligt pass. Att träna när man är sjuk är ett stort “no-no”. Det är svårt att låta bli, jag är ett dåligt exempel när det gäller det, men jag jobbar med det. Tur är det väl då att det alltid finns andra träningsrelaterade saker att göra.

Idag blev det en promenad ute i skogen där jag tog tillfället i akt att planera en specialträning för Nellie som vi ska köra framöver. En ren skogsträning. Det fanns flera bra saker att använda sig av. Ja ni vet väl hur det ser ut i skogen; stenar, stockar, mossa, träd, en och annan bänk. En sten kan användas till step up, eller varför inte armhävningar. Att springa i mossa är tungt och suger bra i benen. Springa mellan träd och snårig terräng är bra för koordniation och tränar fotlederna ypperligt. Allt du gör inne kan du göra ute med lite fantasi. Där vi ska köra finns faktiskt också sandstrand så det blir säkert några sköna intervaller vid sjön också. Som bilden visar är en grillplats den perfekta platsen för upphopp!

Ät gott, må gott!

Vi hörs!sites/default/files/IMG_2865.jpg


Inga kommentarer

Stängt för kommentarer