EmelieFitness

Alla borde träna!

”Jag har inte tid att träna” är den dåligaste ursäkten jag får höra i mitt jobb som pt, detta är något jag inte köper. alla har tid, man får prioritera och ta sig den tiden! Vill du bli mer stresstålig, må bättre och förbättra ditt minne? Börja träna! Den moderna hjärnforskningen säger att motion och träning får ofattbara effekter på hjärnan och detta gäller alla personer, stora som små. Det behöver inte vara någon komplicerad träning, börja med någon slags träningsform som du tycker om och känner passar dig!
Här kommer endel av fördelarna med träning enligt forskning.
du sover bättre och får bättre energi.
Du sänker förekomst av diabetes typ 2.
Du stärker skeletthälsan och minska risken för osteoporos
cancerrisken minskar.
du får bättre självförtroende.
du äter mindre så träning är effektivt om du vill ned i vikt, detta kan ha att göra med att man tänker mer på vad man stoppar i sig när man känner att man har varit duktig med träningen.
du minskar ett högt blodtryck.
Jag vet att det svåraste är alltid att komma igång och det känns också som tuffast för kroppen i starten eftersom det tar lite tid för kroppen att vänja sig vid all slags träning, om du inte lägger tid på din träning kommer du sedan få lägga tid på att vara sjuk. När du tränar ökar hormonet endorfin i kroppen, detta är kroppens glädjehormon, samma hormon utsöndras också när du får i dig mycket socker och vi har alla upplevt den härliga känslan man kan få efter att ha ätit choklad, varför inte investera i dig själv och få det av träning istället! Sammanfattningsvis vill jag uppmana alla att träna, få in det i vardagen och gör aktiviteter tillsammans med din familj, sambo eller väninna, det stärker inte bara din hjärna utan kommer även att stärka dina relationer! 
kolla gärna in min Instagram emeliefit för mer inspiration!

 

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras